כבר שנים שהרבנית רונית ברש סוחפת אחריה אלפי נשים חילוניות לחזרה בתשובה. אבל מאחורי ההצלחה שלה עומד סיפור חיים מלא תהפוכות שכולל אונס אכזרי בגיל 14 אותו הסתירה במשך שנים. אורלי מירקין פגשה אותה כדי לשמוע ממנה מה גורם לבחורה חילונית למהדרין להפוך למחזירה בתשובה. "האסטרטגיה שלי היא לקרב את כל בנות ישראל ולא משנה איפה כל אחת נמצאת, אחת נמצאת עם גוי והמטרה שלי היא לקרב אותה ליהודי, אחת לסבית והמטרה שלי היא לקרב אותה ליהודי ואחת חילונית והמטרה שלי היא לקרב אותה לקדוש ברוך הוא ולהפוך אותה לבת ישראל כשרה", אומרת ברש בניסיון להסביר את סוד ההצלחה שמאפשר לה לגעת בכל כך הרבה נשים מעולמות שונים.

 נופר מור , עינב בובליל  (צילום: נטלי אביטל)
מעריצות. עינב בובליל ונופר מור | צילום: נטלי אביטל
ההערצה כלפי ברש כבר מזמן הפכה למקור גאווה עבור מאמינותיה, ביניהן ניתן למצוא גם את עינב בובליל שלא פעם דיברה בשבחה של הרבנית בתקשורת. עם זאת ברש מצידה מאמינה שכל זה נעשה לכבוד השם ולא לכבודה. בין היתר יש לה לפעמים גם מעט ביקורת על התנהלותן של חלק מהמעריצות: "זאת הערצה לא נורמלית, יצאתי פעם לחופשה על הילדים שלי בבית מלון ולמעלה מהקומה הרביעית מישהי עשתה עלינו פאפראצי".

 >> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק 

אבל הסיפור המסקרן ביותר במקרה של ברש הוא המהפך שעברה ממפיקת מסיבות טבע לאישיות הנערצת שהפכה להיות היום. אורלי מירקין ניסתה לדלות ממנה את סיפור המסיבות הכי עסיסי שלה, אבל נאלצה להסתפק בחיוך גדול ובתשובה: "לא מזכירים חוזר בתשובה את עברו". הסיבה לכך לטענתה של ברש היא ההמנעות שלה מטוקבקים בסגנון: "הרבנית הנרקומנית".

"אנשים", א'-ג', 18:50