עבר קצת יותר מעשור מאז שקובי פרץ נחשב לאחד הזמרים הגדולים בישראל, כשהפך לראשון שממלא את היכל נוקיה לבד. אך הכל נעצר לאחר שנכנס לכלא, אחרי שהורשע בהעלמת מס. עכשיו כשהוא כבר חמש שנים משוחרר, פרץ משקיע במשפחה ולאט לאט בונה לעצמו את הקריירה מחדש: "חשבתי שאני בפסגת האוורסט ומותר לי הכל ואני יכול הכל, לפעמים בורא עולם בא אליך ואומר: 'הלו, תתעורר'".

לאחרונה פרץ עלה לכותרות, ולאו דווקא מהסיבות הנכונות. לפני כשבועיים, דודי אמסלם נתן את הזמר המצליח כדוגמה לאמן שיכול להופיע בכנסת במקום חנן יובל אשר החרים את האירוע. פרץ כנראה לא תיאר לעצמו שפוסט אחד של אמסלם יגרור אחריו כל כך הרבה תגובות קשות ויעלה נקודה כואבת מהעבר: "אנשים אחים, ישראלים כמוני קוראים לי עבריין מורשע שישב בכלא ועוד מילים".

בפוסט שכתב הוא טוען שהסיבה שבגינה הוא לעולם לא הוזמן להופיע באירוע ממלכתי אינה קשורה כלל לעברו הפלילי: "הזמר הכי מצליח בארץ, אבל להופיע באירוע ממלכתי? לשם אני כנראה לא שייך. למה? כי אני מזרחי מדי, אולי ערס מדי לא תכול עיניים, ההפך מהישראלי היפה. אם תרצו הקונטרה של חנן יובל. אנחנו עדיין חיים על פי סטראוטיפים גזעניים של מה ישראלי בעיניך".

עוד לפני גיוסו לצה"ל הוא הוציא אלבום ראשון, אבל רק עשור אחר כך הוא הפך לכוכב עם הלהיט "בלבלי אותו": "אמר לי פעם מפיק מוזיקלי, שהמזל שלי זה שיש לי להיטים שהם נכס צאן ברזל. 'כל הכוח' זה אחד השירים הגדולים שיצאו בעשרים השנים האחרונות, אין מקום בעולם שלא מתנגן השיר. הדור של היום פתאום מבקש ממני שירים".

"החיבוק והאהדה שקיבלתי בחמש שנים לא קיבלתי בכל שנות הקריירה שלי"

הזמר נולד לפני 47 שנים וגדל בכפר שלם בתל אביב. הוא בן זקונים מבין עשרה ילדים: "תמיד זה יהיה הבית שלי, השכונה שלי והאזור שלי. אני פעם בשבוע נוסע לאמא ויושב איתה כל יום שישי קבוע".

אמו שהצטרפה לשיחה סיפרה עליו: "זמר כזה לא קיים ולא נולד ולא יהיה, תודה רבה לבורא עולם שיצא לי זמר כזה שמחונך טוב. תשים אותו בין אלף עבריינים, הוא לא למד גרם מהם, יצא ילד טוב. אנשים עוצרים אותו בדרך ומצטלמים איתו".

בדומה לראש הממשלה נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי, הזמר רואה את עצמו קורבן של מערכת המשפט. אחרי שיצא מהכלא הוא עדיין עומד בעמדתו שהעונש שקיבל לא היה מוצדק: "אני בטוח בזה במיליארד אחוז", וכעת הוא תומך ברפורמה המשפטית: "משהו רקוב וצריכים לתקן אותו, חייבים לתקן אותו. כי אם לא - היום זה אני ומחר זה אתה".

היום הוא מסתכל על שלושים שנות קריירה כרכבת הרים, ומרוצה מהמקום שלו: "אני נמצא במקום הכי טוב בחיים. לפני חמש שנים שיצאתי מהכלא אני חששתי שאולי אני מפספס, אולי אני מפסיד, אולי אף אחד לא ירצה לשמוע עליי. אבל החיבוק והאהדה שקיבלתי בחמש שנים לא קיבלתי בכל שנות הקריירה שלי. בחיים זה לא רק כסף או קריירה. אם אתה שלם בלב, אז יש לך הכל בחיים".