בחודשיים האחרונים סיפרתי לכם כאן על סידרת הכתבות ״ברחובות שלנו״ לתוכנית ״אנשים״. במהלך החודש האחרון הבאנו את סיפורן של עשרות נשים בזנות וקורבנות סחר בבני אדם. אחד הסיפורים ששודרו היה סיפורה של ס׳, אישה שאחותה ומשפחתה סחרה בה לזנות בעודה בת 14. בגיל 17 היא נסחרה ע״י בדואים והגיעה לארץ.

אם לא די בכך, היא התחתנה עם גבר שהוציא אותה ממכון ליווי והחל לסחור בה לשירותי מין ואף להכות ולהתעלל בה. לאחר שנים עזב אותה ואת ילדיהם, שאחת מהם לוקה במום בליבה. ואם כל זה לא הספיק, לאחרונה היא גם חלתה בסרטן השד. ס׳ מועמדת לגירוש מכיוון שאיננה חוקית במדינת ישראל.

מזה זמן רב שריטה, העומדת בראש המרכז ״אישה לאישה״ בחיפה, נלחמת למען ס׳ מול הרשויות. לאחר שידור הכתבה אנשי משרד הפנים הבינו את סיפורה הקשה מנשוא של ס׳ והסכימו לתת לה אשרת שהייה לחצי שנה שלאחריה תקבל אזרחות קבע.

התחלתי את סדרת הכתבות הזו העוסקת בנשים בזנות עם דעה מסוימת וחשבתי שזה לא יכנס לי יותר מידי לורידים. טעיתי, פעם ראשונה פרצתי בבכי מול המצלמות.

העבודה על סדרת הכתבות הזו הייתה קשה מאוד ולא בגלל העבודה, אלא בגלל סיפורי החיים הקשים שאליהם נחשפתי. אבל היום, ברגע זה הכל מתגמד ושווה את ריגעי הכאב והתסכול. ולכל מי שממעיט בערכה של טלוויזיה ותקשורת אלה בדיוק מסוג הסיפורים שבשבילם ובגללם נכנסתי לעולם הזה.

באתי עם דעה מסויימת שאולי צריך למסד את הזנות ולעשות סוג של חוק מבוקר. אחרי סדרת הכתבות שלי הבנתי שהדבר הזה הוא לא בחירה, אין לנשים האלו בחירה. אז תודה לצוות ״אנשים״ שנתן לי את האפשרות להביא את הסיפורים האלה למסך. ותודה לניר, עידן דודו ואיתמר הצוות המדהים שהיה איתי ובלעדיהם המסר לא היה עובר. תודה רבה. עשיתם לי את השבת עשיתם לי את השנה.

אנשים, ראשון - שלישי, בשעה 18:50