בגיל 65 איזי שרצקי מנסה להירגע אחרי שהפך לאיש עשיר כבעלים של חברת איתוראן המצליחה. אחרי שהשאיר את עסקיו בידיים בטוחות של בניו, הוא מכוון לעבר מטרה חדשה - כדורגל. הוא רכש את קבוצת עירוני קריית שמונה בתחילת שנות האלפיים וכיום מתמוגג על כל גול של קריית שמונה שפירקה לאחרונה את מכבי חיפה הענקית. בשבוע הבא, ינסה לנצח גם את הפועל תל אביב ולהיות במקום הראשון בליגה וללמד את עולם הכדורגל איך עושים את זה נכון. "הכסף, בכלל בחיים, יש עלות מול תועלת. במכבי העלות היא ענקית. אם כל שחקן שם היה מקבל רבע, הוא היה יותר טוב? פחות טוב?" מסביר איזי שרצקי.

הדרך למכרה הזהב

יחזקאל איזי שרצקי נולד בשכונת יד אליהו והכיר לפני יותר מ-50 שנה את אישתו בבית הספר, מרים מדי רונן. ההיכרות הזאת גם עלתה לו בקריירת הכדורגל. אחרי הצבא, הקים שרצקי חברת חקירות ביחד עם אביו, שפתחה גם סניפים לשמירה בכל הדרום אבל אז הגיעה מלחמת יום כיפור. "השותף שלי לעסקים, ראובן פרץ, נהרג במלחמה בפריצה לסיני. אני הייתי מגוייס 7 חודשים. אחרי השחרור יש לי עסק עם בעיות והבנקים מתחילים לרצות, חברת הליסינג והכל, כולם אמרו לי לפשוט את הרגל. ישבתי ואמרתי לא, אני אחזיר את כל החובות" מסביר איזי שרצקי. "החזרתי עד הגרוש האחרון, כל יום למשך 3 שנים ניהלתי את כל העסקים. אם אדם יכול להביא כסף ממקום אחר, הוא חייב להביא את זה" מסביר.

את הטכנולוגיה של חברת איתוראן המציאה איתוראן טלמטיקס, אבל העסק לא צלח ובשנת 1995, שרצקי נכנס וכצעד ראשון הוא ממנה את גדעון עזרה למנכ"ל ומיד מתחיל לעבוד. "עברתי מ-400 אלף דולר לחודש ל-40 אלף דולר לחודש" מסביר שרצקי. בשלב השני, שרצקי מוכיח במו ידיו לחברות הביטוח שהמערכת פועלת. "לקחתי את הרכב הכי גניב בארץ, טרנזיט עם 12 אחוז גניבות, ואמרתי שאני מחזיר כל רכב, אחרת אני משלם עליו" מסביר שרצקי. מאז איתוראן היא מכרה זהב. היא הונפקה בשנת 2005, והיום שוויה נאמד ביותר ממיליארד שקלים. אבל מסתבר שכשמגיעים בחלום, לא תמיד הוא מרגיע. "לצערנו היום ההערצה הפכה להיות לכסף. ההצלחה של אדם, האישיות של אדם זה כמה כסף יש לו. כולנו נהיינו עבדים לכסף" מודה שרצקי.

הבייבי של שרצקי
משנת 1989 הוא מאמץ את קריית שמונה, מקים בתי תמחוי, מרפאות שיניים, מעונים לקשישים ועוד. עובדי איתוראן מגיעים מידי פעם לשבוע עבודה בעיר, צובעים ומשפצים. קבוצת הכדורגל של העיר זה הבייבי שלו. בזכות הסוד העסקי הפשוט ביותר של שרצקי, הפכה הקבוצה למצליחה ביותר: "אם תצלצל לשירות לקוחות של איתוראן, אתה תשמע כל כך חיוביות מהעובד. אם המנהל והעובד מרוצה, הלקוח מרוצה. ברגע שהלקוח מרוצה אני מרוויח יותר כסף ואז אני מרוצה, ברגע שאני מרוצה העובד מקבל יותר. ככה זה גם בכדורגל.

>> "יש נשים שחושבות ששלמות המשפחה היא מעל הכל" - גילה קצב שידעה הכל, והמשיכה לתמוך

אנשים, רביעי וחמישי בשעה 18:50