לאחר שבבחירות האחרונות רצה בראשות מפלגת "הבית היהודי" ולא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, נפרדה איילת שקד מהחיים הפוליטיים, לפחות באופן זמני. כמי שהייתה אחת הנשים הבולטות בצד הימני של המפה, שקד לא היססה מעולם לבקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם הערב בראיון עם השף חיים כהן ב"אנשים" (רביעי, אחרי "ארץ נהדרת", קשת 12), היא בוחרת להתייחס למצב הרעוע במדינה ולצעדים אותם היא מאמינה שצריך לנקוט ראש הממשלה כדי להרגיע את הרוחות.

"ישראל היא נס. זו מדינה מדהימה עם עוצמה כלכלית, חברתית וצבאית. אני הייתי השרה הראשונה שהגיעה לאיחוד האמירויות ואחר כך גם די מהר למרוקו. הייתי בהלם מקבלת הפנים החמה והרצון להתקרב אלינו. אבל עכשיו, בגלל שאנחנו מסוכסכים וקרועים, הם פתאום אומרים: 'זאת מדינה בבלגן, לא רוצים להתקרב'. הם קצת מתרחקים, צריך להרגיע את האירוע"

איך?
"אם נתניהו יגיד: 'אני לא מתקדם. רק בהסכמה' אז העסק יירגע. אבל הוא עוד לא אמר את זה. בגלל האיום של בן גביר, הוא אמר:
'אני מתקדם בהסכמה, אבל אם אני לא אצליח אז נעביר'. זה היה בשביל לרצות את אותו. יוצא מצב שעדיין המדינה 'בוקה ומבולקה' (תוהו ובוהו). זה שתחזית הדירוג ירדה זה דבר משמעותי, זה לא סתם. כראש ממשלה ומנהיג הוא צריך להבין את זה, כי ישראל היא באמת מדינה מאוד חזקה מבחינת כלכלית ופתאום השקל נחלש".