במדינות שונות בעולם, ילדיהם של נשיאים וראשי ממשלה מתראיינים לא מעט, אפילו משתמשים בקסמם כדי לייצר עבור המנהיגים מנדטים. בישראל, זה עובד אחרת. מעולם לא ממש ראינו או שמענו את ילדי ראש הממשלה, אבנר ויאיר, מתבטאים ומדברים מהלב. אבל מסתבר שסבם, שמואל בן ארצי ז"ל, היה דמות כה מוערצת עליהם עד שבהלוויתו לפני כשבועיים, השניים ספדו לו ארוכות בלי חוצצים, פשוט דיברו מהלב.

"איך אוכל בהספד קצר לסכם את דמותך המופלאה ואת טוב ליבך יוצא הדופן ואת הקשר המיוחד שהיה לנו" הספיד יאיר נתניהו את סבו. "אתה היית הלב והנשמה של המשפחה והבית שלנו. לא איבדתי רק סבא, איבדתי גם חבר נפש וסוג של אבא".

שמואל בן ארצי, סבם של יאיר ואבנר, נולד בשנת 1914 בפולין שם למד תלמוד והלכה. כבר מילדות עבר טראומות קשות: כשהיה בן שבעה חודשים בלבד איבד את אימו, והתייתם מאביו ומאחותו התאומה במהלך השואה.
בשנת 1933 עלה בן ארצי לישראל ולמד בישיבת בית יוסף בבני ברק ועבד כחלקאי. בשנת 1946 התגייס לאצ"ל ולאחר מכן לחם בשורות ה"הגנה" עד שנת 1948. לאחר הקמת המדינה הפך למחנך ובמהלך חמישים שנה לימד בין היתר את גדי סוקניק, רפי גינת ודודו פישר, בו זמנית כתב ספרים רבים ושירים.
בשנה האחרונה, שרה נתניהו החליטה שאביה יעבור להתגורר בבית ראש הממשלה כדי לטפל בו. בגיל 97 הוא התאושש ממחלת הסרטן כנגד כל הסיכויים אבל לפני כשבועיים נפטר. "אני יודע שאנחנו לא נפרדים בגלל שאתה כבר חלק ממני" הספיד יאיר נתניהו את סבו. "אוהב אותך אהבת אין קץ, עד סוף ימי".

אנשים, ימי רביעי וחמישי בשעה 18:50

>> כתית טהור - מאיר אדוני על מסעדת יוקרה בימי המחאה החברתית

>> תומר יוסף לקראת אלבום חדש לבלקן ביט בוקס

>> בואו לדבר על יאיר ואבנר נתניהו בפייסבוק אנשים