בתאריך 23 באוגוסט נחקר השדרן והמגיש ירון אילן בחשד למעורבות בפרשת מרגול. אחרי חודש וחצי נוכה לחלוטין מכל ההאשמות אבל למרות הסוף הטוב, יש פצעים שעדיין לא הגלידו: "היינו קרובים מאוד" מספר אילן על הקשר עם מרגלית צנעני. "לא בדקתי את התחושות איך הגעתי לשם אבל אני מניח שבגלל החברות שלנו וההיכרות שלנו הגעתי לחקירה הזו" מוסיף.

>> כל מה שרציתם לדעת על ירון אילן

"חשבתי על הילדים שלי הרבה, איך ילד מקבל דבר כזה, אם הוא מקבל דבר כזה. לשמחתי אני לא יודע עד כמה הילדים שלי הבינו מה קורה באותם רגעים" מודה ירון אילן על התחושות באותה חקירה ארוכה בפרשת מרגול. עד שכל החשדות נעלמו, מודה אילן כי הוא לא חי טוב: "אני חי בלחץ. היה לי קשה לתפקד. כל רכב שעבר ליד הבית, קפצתי" מוסיף אילן.

ירון אילן נולד בשנת 1969 בירושלים. כשהיה בן 12 הוריו התגרשו ואביו עזב לגרמניה וניתק קשר עימו. בשנת 1996 החל את דרכו המקצועית כששידר ברדיו פיראטי. תוך זמן קצר השתלב ברדיו "קול הדרך" והגיש מוזיקה ים-תיכונית ושנה אחר כך החל להגיש את התכנית "ריח מנטה" בערוץ 33. בשנת 2002 התחתן עם אלינור ולזוג שני ילדים. בשנת 2005 ירדה תכנית הטלוויזיה בהגשתו ובעקבות כך התמכר להימורים: "איכשהו מצאתי את עצמי נסחף למערבולת של כמעט שנתיים" חושף ירון אילן. "עד היום אני משלם את זה" מוסיף.
בשנת 2009 התגבר ירון אילן על ההתמכרות והפך לאחד הבכירים בז'אנר הים תיכוני עם תכניות בערוץ 24 ורדיו ירושלים. בשנת 2011 אילן נחקר בחשד למעורבות בפרשת מרגול ובעקבות  החשדות, הושעה זמנית מעבודתו בערוץ 24. בזמנו, החשד היה שתיווך בין הזמרת מרגלית צנעני לעבריין שלום דומראני, מה שהפך לפי הפרסומים הראשונים לשלב המכונן בסחיטתו של אמרגנה, אסף אטדגי.  חודש וחצי לחקירה, שמו של אילן נוקה מכל חשד פלילי: "לא יודע להגיד לך במילים. זו תחושה מאוד... מעל אופוריה" מסביר אילן.

"אני הבכיין של התכנית"

השבוע, ירון אילן חוזר לערוץ 24 בעונה השנייה של התכנית "אייל גולן קורא לך". במסגרת התכנית, גולן יחד עם פאנל השופטים מחפשים את הזמר או הזמרת הבאה של ישראל בז'אנר הים תיכוני. בניגוד לעונה הקודמת, הפעם גם גברים יוכלו להתמודד ולכולם מצפה הפתעה בדמות שופט חדש, הכדורגלן לשעבר ואיש העסקים חיים רביבו. "אני בא מהרדיו ומהטלוויזיה ואני שומע דברים כמו שאני רוצה שיכנסו פה לאולפן. עכשיו צריך מישהו גם שישמע כמו הקהל" מסביר אילן על השופט החדש. "אני הבכיין של התכנית. דווקא שם מאוד משתחרר לי" מודה אילן. "ירון אילן הוא הרגיש והאנציקלופדיה שלנו לשירים" מודה אייל גולן.

"אני מכיר את כל העולמות, אין כזה דבר עליון ותחתון" - הראיון המלא עם ירון אילן

>> צחי הנגבי סופר את הימים

אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50