אלכס גלעדי הוא אחד מותיקי תעשיית הטלוויזיה הישראלית. הוא היה שם ברגעי השידור ההיסטוריים והבלתי נשכחים, מביקור סאדאת ועד הניצחון הגדול של מכבי תל אביב בכדורסל ב-1977. משם הוא עבר לנצח על הקמת ערוץ 2 וגייס את הכוכבים הגדולים שהביאו איתם את ההצלחה ואיך לא, את הרייטינג.

אחד מהם היה ארז טל, שמספר על החזרה הגנרלית לקראת השידור הראשון, אחד הרגעים שגלעדי, שבאותם הימים היה מנהל תכניות, לא ישכח- והכל בגלל 20 שניות: "הוא נתן אגרוף לקיר של הסינרמה, שם היה חדר השידור, לא הבנו מה קרה. אמרנו לו "אלכס זה רק 20 שניות" והוא ענה- "אין דבר כזה חדשות שעולות 20 שניות לפני או אחרי". זה דבר שהוא היה צריך להטמיע בנו, שמונה בערב זה שמונה בערב. כי אנחנו לא הבנו למה הוא עושה את זה חשבו שהוא איש משוגע".

השיחות הדמיוניות עם מסעודה משדרות

לטוב ולרע, גלעדי הוכיח שהוא יודע לפנות ל"מסעודה משדרות" דמות שלמרות שהייתה פרי דמיונו הצליחה להפוך במהרה למטבע לשון שנוי במחלוקת: "ניהלנו שיחות דמיוניות. אמרתי לה- עד עכשיו הייתה לך תחנת טלוויזיה אחת, אנחנו מנסים שלא רק האליטות יכתיבו מה יהיה ויצפו במה שהם עצמם הכתיבו. וכך שברנו את כללי הערוץ הראשון שאמר "אנחנו לא של כולם". ערוץ 2 החדש היה של כולם".

רוב המבקרים לא אהבו את זה אז ולא אוהבים את זה היום, אבל טבלאות הרייטינג מספרות סיפור אחר. גלעדי מסביר את המצב בעזרת המונח "איכותומטר": "אין דבר כזה איכותומטר, עוד לא המציאו אותו. רייטינג יודעים למדוד, איכות היא לא דבר מדיד היא רק בעיניי המתבונן".

"אנשים", ראשון עד שלישי, 18:50