בעקבות סיפורה המרגש של שרון בלוך שנאלצה להיפרד מבנה הקטן, רם, לו שימשה כמשפחה אומנה, לאחר שסבתו ביקשה לגדל אותו בעצמה באוסטרליה, גלית גוטמן הלכה להתחקות אחר משפחות כמו זו של שרון, שסיפורה הובא ב"עובדה". היא בדקה מה הוביל אותם לקבלת הילד החדש למשפחה, מה הוביל להחלטה, איך הגיבו הילדים הביולוגים ומה חשבו בסביבתם?

אחת המשפחות היא משפחת גבאי, ששימשו כמשפחה אומנה לשולי, היום בת 24. "הם החיים שלי, הם ההורים שלי לכל דבר", היא מספרת לגלית. 

שולי חיה אצל פרידה ושלומי גבאי כבר 20 שנה. היא הגיעה למשפחה כשהייתה בת 4. לפרידה ושלומי היה כבר בן אחד, שהיה בן 17 כששולי הצטרפה למשפחה. "בהתחלה הוא התנגד ,הוא לא רצה אחות", מספרת פרידה, "אבל ברגע שהגיעה הוא שיתף פעולה, על היום הראשון זה היה בשבילו משהו מיוחד. קודם כל שולי".

משפחה אומנה היא מסגרת משפחתית חלופית לילד שהוצא מביתו מסיבות שונות. זהו סידור זמני, משפחות אומנה קולטות ילד או כמה ילדים לביתם למשך תקופה מוגבלת, בדרך כלל עד שהילד חוזר לביתו, נמסר לאימוץ או מגיע לגיל 18. 

"אפילו בן אדם שאין לו יכול לעשות את זה", מספרת פרידה על המסגרת המיוחדת, "לתת אהבה לא עולה כסף. אני נתתי את הנשמה שלי ואני אתן את כל החיים שלי. אהבה, הם זקוקים לאהבה וצריך לתת להם, לתת להם הרבה, כי מי ייתן להם?". 

"אנשים", ימי ראשון - שלישי, 18:50