ביום שבת אבי, עמנואל ואליהב יתמודדו על התואר המאסטר שף הבא של ישראל. השלושה חולקים אהבה לבישול וכשרון גדול, אבל גם נתח מורכב של משברים אישיים שטלטלו את חייהם  - כל אחד בעולמו שלו. אך אחרי מאבקים ארוכים הם גברו על הקשיים ואז לגראנד פינאלה, הגיעה גם ההצלחה בתוכנית.

אבי לוי

אבי לוי (צילום: ינאי יחיאל)
אבי לוי. מאסטר שף | צילום: ינאי יחיאל

אבי לוי נולד בשנת 1975 בירושלים למשפחה בת חמישה אחים ואחיות וכבר בגיל 15 התמכר לסמים. בצבא שירת כטבח ובגיל 21 נשלח לראשונה לבית הכלא בגין סחר בסמים.

"אתה לא מסוגל אף פעם להבין אבא שהבן דופק בדלת ואתה לא מסוגל לפתוח לו את הדלת" מספר בכאב אביו של אבי לוי. "אני בוכה מאחורי הדלת ולא מסוגל לפתוח לו את הדלת" הוסיף.

במשך שנים, אבי נאבק בהתמכרות לסמים ונכנס ויצא מבתי הכלא. בשנת 2002, אחרי שחרורו, אבי נישא לאילנית ושנה לאחר מכן נולד בנו הראשון. לפני כשנתיים נכנס לגמילה ולפני ארבעה חודשים נולד בנו השני.

לפני כשבעה חודשים נפתחה בפניו דרך חדשה. האוכל, שסלל לאבי את הדרך, מתחיל אצל אמא מירי ואבא אדמונד, אך אמנם הבן כבר בן 36 ואולי יהיה המאסטר שף הבא, במטבח של אימו יש רק בעלת בית אחת. "מגיל צעיר היה לו את זה" מספרת אימו של אבי לוי. "הוא היה נכנס מבית הספר, ומיד שואל מה בישלתי". הוסיפה מירי לוי.

"צריך להתחיל לטעום את טעם החיים" מספר אבי לוי היום. "אני טועם אותו כבר שנתיים והתוכנית הזאת נתנה לי להרגיש ברמות". הוסיף.

אליהב שאשון

אליהב שאשון (צילום: ינאי יחיאל)
אליהב שאשון. מאסטר שף | צילום: ינאי יחיאל

אליהב שאשון, המתמודד הצבעוני ביותר בעונה הנוכחית נולד בתור חנן שאשון בשנת 1983 בבת ים. כנער חלם על קריירה בהוליווד, למד משחק והשתתף בפרסומת ובקמפיין נגד עישון יחד עם אגם רודברג. לאחר שירות בצוות הווי של השלישות, החל לעבוד כמעצב בבית אופנה קטן ובזמן חופשה בלוס אנג'לס נבחר לעצב את ליין הבגדים של ניקי ופריס הילטון.  לאחר שהות של שנתיים, שב לישראל בשנת 2008, פתח סלון לכלות והפך לאחת השמות החמים בביצת האופנה המקומית.

"במשך שנה וחצי, כל החוזים נופלים לי מהידיים" משתף אליהב שאשון על הימים השחורים שאחרי החזרה לארץ. "אתה לא יודע אם תהיה לך פרנסה החודש והמינוס מגיע ל-60 אלף שקל". הוסיף.

הדרך של שאשון לגמר מאסטר שף התחילה בשלב עוד בבית בשלב מוקדם - גם בבישול וגם באכילה: "אתה גדל בבית מרוקאי, אחרים הולכים לשיעור חשבון אני הלכתי לשיעור בישול" סיפר אליהב. "הסתכלתי, בדקתי, טעמתי, אכלתי ואכלתי ואכלתי. הייתי ילד עבה" הודה שאשון.

עמנואל רוזצוייג

עמנואל רוזנצוייג (צילום: ינאי יחיאל)
עמנואל רוזנצוייג. מאסטר שף | צילום: ינאי יחיאל

עמנואל רוזנצוייג נולד בשנת 1963 בגרמניה לאב ישראלי ואם גרמניה. סבו היה חייל בצבא הנאצי אך בגיל שנה החליטו הוריו שעמנואל יהיה יהודי והמשפחה עלתה לישראל. בצבא שירת כטייס תובלה ובשנת 1985 נישא לאשתו הראשונה. כ-13 שנים מאוחר יותר, הם התגרשו עד שהכיר את אפרת אליה נישא בשנת 2002.

במבט ראשון, עמנואל נראה כאדם מרשים וכזה שהחיים חייכו אליו ואכן חוץ מבישול, הוא גם תופר, מעצב גרפי, רוכב על אופני שטח ומנגן ושר. אך היו גם ימים קשים. כשהשתחרר מהצבא, עשה כמה מהלכים שגויים והסתבך בחובות של מיליונים. "הגעתי למצב כלכלי מאוד קשה" מספר עמנואל רוזצוייג על הימים הקשים בחייו. "חובות אדירים להרבה מאוד אנשים ברמה שהייתי צריך לקבוע פגישות במקומות שיש בהן ארוחת צהריים כדי שאוכל לאכול באותו יום" הוסיף.
כיום, עמנואל הוא טייס ב"אל על" כבר שבע שנים אבל רק עכשיו הוא מגלה אופקים חדשים. "בטיסה אנחנו חיים לפי SOP (standard operating procedure "נוהל הפעלה סטנדרטי"). בבישול אני מנסה להתרחק מזה הכי רחוק שאני יכול" מספר עמנואל על ההבדל בין שני העולמות שלו.

במוצאי שבת, אבי אליהב ועמנואל יגיעו לרגע האמת. רגע לפני, בואו להכיר מקרוב את שלישיית הפיינליסטים מקרוב בכתבה המלאה מתוך אנשים.

מאסטר שף, הגמר, שבת בשעה 21:00