לא כל דבר זה בדיחה: יש דמויות בעולם התרבות הישראלי שמזמן הפכו למשהו מהישראליות של כולנו - הקומיקאי ננסי ברנדס הוא בדיוק אחד כזה. כשהכלי הכי חזק שלו הוא ההומור, נוטים לשכוח לפעמים שננסי היה בעברו מעבד מוזיקלי שחתום על יצירות גדולות, ביניהן של זמר שאולי שמעתם עליו - זוהר ארגוב.

הערב, ברנדס מגיע ל"אנשים" (רביעי, אחרי "לילה טוב עם גיא פינס", קשת 12) וחוזר יחד עם אסף אופיר לתקופה בה עבד בתחום. בגילוי לב, שלעיתים בורח להומור המוכר והנוח, הוא נזכר באלו שלא רצו לעבוד איתו ומספר על ההצלחה עם אמנים מזרחים בתור עולה חדש מרומניה. "המצאתי סגנון חדש למוזיקה מזרחית: מוזיקה מזרחית בלי שיהיה צליל מזרחי אחד. אין צלילים מזרחיים בעיבודים שלי", הוא אומר.

תן לי דוגמה, מה זאת אומרת?
"'הפרח בגני' זה לא עיבוד מזרחי, 'בדד' גם לא. זה הרבה בלקן, יש שם רוק ויש מוזיקה קלאסית. רק זוהר, העילוי הזה, היחידי שמזרחי בכל ההפקות האלה. בכל העטיפה שמסביב אין זכר למוזיקה מזרחית, כי אני לא מבין במוזיקה מזרחית. בזכות הסגנון החדש קרה משהו למוזיקה המזרחית בארץ. ברנדס האשכנזי עשה את זה".

אתה עף על עצמך.
"לא. אני מודע, יודע מי אני ומה יודע לעשות. בגלל זה הזמרים האשכנזים לא רצו לעבוד איתי. מאוד רציתי לעבוד עם חלקם, לא רוצה להזכיר שמות, אבל אמרו: 'ברנדס הוא המעבד של השחורים. תעזבו אותו'".