פטפטת בדרך לפאניקה
כשהמגזין האמריקאי "ניוזוויק" מגלה היום שראש המוסד שאל את האמריקאים מה יקרה אם נתקוף לבד, צריך לתהות למה השאלה הזאת הודלפה. כשתחנות טלוויזיה זרות מפרסמות את תוכניות התקיפה הישראלית באיראן, צריך לשאול מה התוכנית של יועץ התקשורת שדאג לפרסום הזה.

אנחנו מוקפים מסך עשן שהולך ומסמיך בכל הקשור לאיראן. הכלי שנשלף היום הוא תמיר פארדו, ראש המוסד. האם הוא באמת שאל? ואולי זו דווקא הדלפה מכוונת? לך תדע. אבל התוצאה העיקרית של הפטפטת הזו עבור האזרח הישראלי היא פאניקה. מישהו כאן מאד מנסה להפחיד אותנו. אתה כבר לא יודע לאיזו מדינה תקום מחר, אם תקום. לצערנו, גם לנו אין מילות הרגעה, אבל גם להאמין לכל ה"תחזיקו אותי" הזה – ממש לא מומלץ.

גשר לעם ישראל
בהנחה שנגיע עד ליום העצמאות הבא, שר התיירות סטס מיסז'ניקוב מציע שנחגוג אותו בכל שנה ביום חמישי. כן ה' באייר, לא ה' באייר, סטס חולם על גשר לעם ישראל, מחמישי עד שבת, גשר של מסיבות ומנגלים. זה מזכיר לנו את ההצעה של השר סילבן שלום להפוך את יום ראשון לשבתון. אז כן, בהצעות שמיובאות לכאן ממדינות מתקדמות יש היגיון רב. הן מצמצמות קצת את הבלאגן שיוצר לוח השנה שלנו. אבל מצד שני, כמו שאומר יאיר לפיד, מה יותר ישראלי מהבלאגן הזה. וחוץ מזה, מי באמת צריך שלושה ימים רצופים של פטישים ועשן מנגלים.
"לא מפרגנות"
הדוגמנית גל גדות היא כנראה אחת מהנשים הלא מפורגנות ביותר היום בישראל. לא על ידי גברים חלילה. על ידי נשים, שגם לא אהבו את זה ששלושה ימים אחרי שילדה גדות שוב נראתה כמו דוגמנית, והיום לא הכי נהנו מהפרסום שהיא כבר חוזרת לעבוד, שלושה חודשים אחרי שאלמה נולדה. ועוד בחו"ל. אבל לנו ממש אין בעיה, ובכל מקרה, לאכול את הלב זה לא כזה בריא לעור הפנים.

אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50

>> הצד הרך של עורך הדין יורם שפטל