איך אריק סיני הסתדר בהיכל התהילה?

אריק סיני נולד בשנת 1949 בחיפה לניצולי שואה מפולין. בגיל 27 כתב עבורו שלמה ארצי את שירו הראשון "שיר פרידה" שהפך להצלחה. בהמשך הגיעו עוד להיטים ובשנת 1980 סיני מוציא את אלבום הבכורה שלו. מכאן הוא רק נסק. "הייתי הכי גדול שאפשר" סיפר אריק סיני.

בימי הזוהר שלו השמות אריק סיני ושלמה ארצי נהגו בנשימה אחת. אחרי השגשוג הגיעו קשיים כלכליים, נושים וגלות ארוכת שנים בארצות הברית. כדי להתפרנס, סיני עבר בין השאר גם בעבודות מזדמנות. "אני לא בוחל בשום עבודה כדי לשלם את שכר הדירה בסוף" מודה סיני.
"אני בן אדם שנפגע מהר, במוזיקה בעיקר, כי המוזיקה היא חיי. אין לי שום דבר בעולם שאני אוהב יותר. אם אני שם את הכל, זה לפני הכל" מגלה אריק סיני. לאחרונה הוציא אלבום חדש, האחד עשר במספר, ובשל החשש מביקורת וכשלונות כמו בעבר, האלבום הזה, יהיה לדבריו, יהיה אחרון בחייו.

אחרי חמש חתונות, אינספור להיטים וקריירה שנסקה וצללה כמעט באותה מהירות - אריק סיני מתחיל לסכם, ומתאכזב מהתמונה שנשקפת לנגד עיניו. בגיל 62 הוא מחפש לעשות דברים בדרך קצת שונה."לא הייתי אבא טוב, כי אני איפשהו דפוק. כשאתה איננו אתה יכול להיות חצי אבא טוב, אבל גם את החצי הזה לא הייתי כי הייתי עסוק בבניית קריירה, שזה שוב נשמע לא טוב", הוא מספר.

הולך ובא

אין תמונה
אריק ואשתו השנייה שושי

בשבוע שבו נפטרה אשתו השנייה, שושי, סיני מספר עליה, וגם מותח ביקורת על הופעתה של אשתו השלישית, טלי סיני- ריקליס, בסדרה "מעושרות". הוא מדבר על אהבתו המיוחדת לבן הזקונים ים, מאשתו הנוכחית יפעת, והפעם הוא מנסה לעשות הכל בדרך שונה ולהיות אבא אחר לגמרי. הוא מספר כי "אני לא מפספס חצי דקה בגידול שלו, וזו הפעם הראשונה שאני בעצם עד גיל שבע עם אחד מילדי".

שיר הנושא מתוך האלבום החדש שלו "הולך ובא" מציג את סיפורו של אדם שטעה בבחירת הרכבת הנכונה וחלומותיו נגוזו. "אני רוצה להנחות טלוויזיה, הייתי בטוח שכשאצא מהיכל התהילה כולם יקראו לי לבוא. אז זה לא עובד ככה. אני נאיבי, אני כמו ילד קטן. אני רוצה שזה יהיה עוד יותר כאלה. אני רוצה לגעת בהכל" חושף סיני בגילוי לב. סיני, כמו הגיבור בשירו, ממשיך במסע במעט אופטימיות שהרכבת האחרונה תהיה סוף סוף הנכונה

אנשים, רביעי וחמישי בשעה 18:50

>> עופר עיני והרומן בצמרת ההסתדרות