רותם אבוהב נולדה ברחובות להורים ציפי וניסים, כמה חודשים אחרי הלידה הוריה התגרשו והותירו אותה ואת חמשת אחיה חצויים רגשית. "מי התגרש בשנים האלה?", נזכרת אבוהב ומספרת כי באותם השנים הרגישה חריגה מאד להיות ילדה להורים גרושים. למרות המשבר המשפחתי, הדבר מעולם לא פגע לה בביטחון העצמי "אמא שלי הייתה אומרת לי ולכל העולם שאני מלכה".

את אבוהב הכרנו לראשונה בשנות השמונים  כאשר היא הוכרזה כילדת הפלא של ישראל כשהפכה לפנים של "טלטקסט" בימים בהם נדיר היה לראות ילדים בטלוויזיה. אבוהב לא עצרה לרגע את התפתחות הקריירה שלה, בגיל 18 היא התגייסה ללהקה צבאית של חיל האוויר וב-1999 הצטרפה אבובה לחבורת הקומיקאים "דומינו" שכללה בין השאר את גורי אלפי אסי כהן ואדיר מילר. באותם שנים הכירה את שי אבוהב, איש צבא שאליו נישאה כעבור ארבע שנים והיום הוא אב שלושת ילדיה עומר, דוד ומיכאל.

 >> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק

אבוהב פילסה את דרכה אל צמרת הבידור של ישראל והפכה לשחקנית מעוטרת, ולאחת הקומיקאיות המצליחות בישראל, למרות שמעולם לא התפרסמה בזכות מראה החיצוני, נושא דימוי הגוף והדיאטות שלה הוא משהו שכל הזמן מתעסקים בו בתקשורת.  

"זה חלק מהתחום הזה אין מה לעשות, אתה על המסך כל הזמן מסתכלים איך אתה נראה", משלימה רותם אבוהב עם ההתעסקות הבלתי פוסקת במשקל שלה, "מה שגיליתי זה שאנשים, כשאתה שמן, לא אומרים לך בפנים מה הם באמת מרגישים, הם מקבלים אומץ אחרי שאתה מרזה", היא מספרת, "אנשים ניגשו אליי ברחוב ואמרו 'בונא איך רזית, ירדת איזה 200 קילו, את היית סוסה', פתאום הכל נפתח".

ליום הולדת 38 היא קיבלה "מתנה": "צילמו אותי עם ביקיני. חשבתי שאני מתה", היא אומרת, "נכון רזיתי, הכל בסדר, אבל זה לא בשביל להצטלם עכשיו עם בגד ים". ברגע שהיא הבחינה בצלם היא מיהרה להתכסות, אבל זה היה מאוחר מדי: "יש בחורות כמו רותם סלע גל גדות, יוצאות מחדר לידה ונראות פצצה. מפרגנת. אבל אני לא כזאת, מה לעשות. אני לא לא אלך עם הילדים שלי לים, אבל כשזה מתפרסם בעיתון זה מבאס. ממש".

באופן כללי אבוהב לא אוהבת להיחשף יותר מדי, בעיקר לא בתפקידים שדורשים ממנה להצטלם ולקחת חלק בסצנות חושפניות: "קשה לי, אני לא יכולה לעשות את זה", היא אומרת. "פעם הרגשתי צורך להתנצל על זה, חשבתי שאולי אני לא שחקנית שהולכת עד הסוף. היום אני לא מרגישה צורך להתנצל על זה בכלל".

"אנשים"- ימים א'-ג', 18:50