בין סמכויותיו של השר לבטחון פנים מצויה גם ההחלטה המשמעותית על מינוי מפכ"ל למשטרת ישראל. בפעם האחרונה שניצב השר גלעד ארדן בפני ההחלטה הזו, תוצאתה הייתה מינויו של רוני אלשיך, סגן ראש השב"כ לשעבר שהתגייס לשורות המשטרה לתפקיד השוטר מס' 1. ההסכמות ואי ההסכמות בינו לבין השר הפכו גלויות עם הזמן. "ברור שיש גם הרבה פעמים חילוקי דעות", התייחס ארדן בראיון לעדי מאירי ב"אנשים", "לא על כל דבר אני ורוני אלשיך רואים עין בעין. אני חושב שהיא עושה עבודה טובה והוא מוביל את משטרת ישראל לכיוונים נכונים".

על סוגיית הארכת הקנדציה של אלשיך בשנה נוספת, כפי שנהוג לקראת סיומה של כהונה בת ארבע שנים של מפכ"ל, אמר ארדן: "אני לא חושב שאנחנו כבר צריכים לעסוק בזה כיום, יש עוד זמן לעסוק בכך ובעיקר אני חושב שהאווירה היום לא תאפשר דיון ענייני ומקצועי בשאלה הזו".

עם מינויו של אלשיך, עלתה גם הביקורת כלפי ההחלטה להציב בראש הארגון איש שלא צמח בין שורותיו, אלא בשב"כ. "לגבי המינוי הבא, אני יכול לומר לך דבר אחד כי הוא גם על בסיס הדיונים שלי עם המפכ"ל אלשיך", מסביר ארדן, "והוא שהמפכ"ל הבא של משטרת ישראל, לא משנה כרגע מתי הוא יהיה, הוא יבוא מתוך הסגל הפיקודי הקיים של משטרת ישראל".

"אנשים" עם חיים אתגר וקורין גדעון: ראשון עד חמישי ב-17:15 בקשת, ערוץ 12