כמה חודשים בודדים עברו מאז מבצע "צוק איתן" שגבה את חייהם של לא מעט חיילים, חלקם לא זכו אפילו לחגוג יום הולדת 20. הם הותירו אחריהם בנות זוג המומות שמתמודדות יום יום עם הכאב העצום והבור שנפער בלבן: ״איך אני יכולה לראות בן אדם שסתם הולך לו? אתה אמור להיות עצוב. חבר שלי מת, איך אתה לא בוכה? איך העולם לא נעצר? איך השמש ממשיכה לזרוח?״.

 >> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק 

בגיל כל כך צעיר, עוד לפני שבני זוג מדברים על חתונה, הם התלוצצו לפני הכניסה הקרקעית: ״אל תשאיר אותי אלמנה לפני שהתחתנו, אתה אמור להיות המשפחה שלי״, ולא דמיינו שהבדיחה תהפוך לסיוט הכי גדול שלהם. הכאב שנשאר, גדול מנשוא: ״זה משהו שאתה מתעורר איתו בבוקר, הולך לישון איתו בלילה. מרגישים פיזית שכואב, כאב שמשתק אותך. הדבר היחיד שיעזור זה שהוא יבוא וילטף וירגיע״.

ההודעה האחרונה (צילום: אנשים)
ההודעה האחרונה: "נדבר כשייגמר" | צילום: אנשים

הן לא דמיינו שהגרוע מכל יקרה, ובשיחות האחרונות לא העזו לומר מילות פרידה: ״ב-sms האחרון הוא אמר לי שהוא אוהב אותי ומרוב שהייתי עסוקה בחמ״ל לא הספקתי להחזיר לו״. ״השיחה האחרונה לא היתה שיחת פרידה, לא רציתי להיפרד. אמרתי לו כמה שאני אוהבת אותו וכמה הוא חשוב לי. שישמור על עצמו וזהו, לקחו להם את הטלפונים".

״הוא אמר לי ׳מאמי לוקחים לנו את הטלפונים', שאלתי אותו אם לוקחים לו את הטלפון עד מחר אבל אז הבנתי שהייתי אופטימית. מיד אחרי זה הוא שלח לי הודעה: ׳אני אוהב אותך יותר מכל דבר בעולם הזה, אני שמח שאני ואת ביחד, אני אחזור ויהיה בסדר ונלך לצימר כמו שתכננו חיים שלי. מאוהב בך אהבה הכי יפה בעולם שלי נדבר כשיגמר׳, זו הודעה שכאילו הוא עוד שניה יוצא, לא הודעה דרמטית״.

"אנשים"- ימים א'-ג', 18:50