קותי סבג הוא עוף מוזר בעולם התרבות הישראלי. האדם שריגש מדינה שלמה כאשר השתתף ואף זכה בתוכנית "האח הגדול", גילה שהחיים שאחרי לא תמיד מסתיימים כמו באגדות. מי שחווה פסגה בגיל צעיר ובאופן מהיר התקשה להשלים עם מציאות שבה הטלפון לא מצלצל. הערב ב"אנשים", הוא סיפר בכנות ובצניעות האופייניים לו על ההתמודדות עם הקושי להשתלב בתעשייה, המשפחה שהקים יחד עם השחקנית מגי אזרזר והפינה החמה שמצא ברדיו.

מהרגע הראשון הדיסוננס שקותי חווה עם עצמו הורגש. מצד אחד, ההשתתפות והזכייה בתוכנית המציאות ביססו אצלו את התחושה כי זה מקומו - מבדר, משעשע, במרכז. מצד שני, הוא חש מבוכה שלא מרפה ממנו. נראה שהדבר בולט בכובע אותו מקפיד לחבוש לפני שהוא יוצא מהבית. "אני שם את הכובע כי אני מתבייש. האינטראקציה עם אנשים עשתה לי לא טוב, בעיקר אחרי 'האח הגדול'" הוא אמר.

תמונת ילדות קותי  (צילום: מתוך "אנשים", קשת 12)
צילום: מתוך "אנשים", קשת 12

מהרגע שבו קותי התפוצץ על המסך, הוא התנחל במהירות בלבבות הצופים. מבחינתו זה היה רגע מכונן בו מצא משמעות. "עד גיל 30 חייתי באותו מקום, עבדתי בעבודות מזדמנות ולא ידעתי מה יהיה עם החיים שלי. ואז ברגע אחד זה השתנה ב-180 מעלות. כל החיים חלמתי להיות כדורגלן שמבקיע שערים ואני חושב שזה הכי קרוב שיכולתי להגיע לזה".

אתה זוכר את רגע הזכייה?
"ישבנו תמיר ואני על הספה, ואני הרגשתי כמו בן אדם שהורידו אותו עכשיו על הברכיים ושמו לו אקדח על הראש. זה לקח המון זמן והיה לי כבר פיפי, רק רציתי להשתין, תגיד כבר את השם. ואז הוא אמר את השם שלי. תמיר ישב לידי ולא רציתי לשמוח מולו אז חיבקתי אותו. אם הייתי יכול להרשות לעצמי, הייתי מזנק אליהם. הזכייה הייתה סוג של בריחה מהגורל שלי שחשבתי שמיועד לי במשך 30 השנים שחייתי. הרגשתי כאילו אלוהים לקח אותי ושם אותי במקום אחר".

כשזכית ישבת בחדר "האח הגדול" והודית לו, למה?
"עד התוכנית הרגשתי סתם עוד בן אדם אבל משהו השתנה, כאילו שהתחילו החיים החדשים שלי. הלכתי לאח הגדול כדי לברוח. אני מסתכל עליי אז ומתבאס שחשבתי שאני צריך ללכת לתוכנית ריאליטי כדי להצליח בחיים, אבל אני גם מתגעגע קצת אל אליי של אותה תקופה".

"הוא התחיל לדבר ואמרתי לעצמי: 'או מיי גאד, באיזה קטע אנחנו לא ביחד?'. זה היה נראה לי מוזר שיש בעולם אדם כזה שלא שייך אליי"

ואחרי הפסגה של "האח הגדול", הנחיתה למציאות לא הייתה פשוטה.
"ארבע שנים הייתי בבית, חייתי בסרט שעוד מעט זה יחזור, שתמיד אוכל לעשות סטנדאפ. הזמן עבר ואני רק נכנסתי לתוך עצמי ולא הייתי מסוגל לראות אנשים ברחוב. הייתי יוצא ואנשים היו אומרים לי: 'איפה אתה, למה אתה לא בטלוויזיה, רוצים לראות אותך'. מצד שני, הטלפון לא מצלצל. אחרי תקופה התחלתי לצאת עם מגי".

כשקותי פגש את מגי

מי שסמלה בעבורו את השינוי שהיה צריך הייתה השחקנית מגי אזרזר. הם הכירו והתאהבו במערכת יחסים שהתנהלה תחת אור הזרקורים, התחתנו וכעת הורים גאים לזוג תאומות וכלב, שהוא גם חברו הטוב ביותר של קותי. בגילוי לב קותי מוכן להודות בקושי שבלחיות לצד שחקנית בפרופיל גבוה. "היא שחקנית טובה ואני חי איתה בבית. זה כמעט בלתי אפשרי שיחיו שני אנשים באותו הבית, יעסקו באותו מקצוע ויהיה בניהם פער כל כך גדול. אני לא יכול להגיע לרמות שלה".

מגי, התחברת לקותי?
"מאוד התחברתי ב'האח הגדול', אבל לא התאהבתי בו שם. התאהבתי בו אחר כך כשפגשתי אותו אצל שי שטרן. ראיתי אותו והוא התחיל לדבר ואמרתי לעצמי: או מיי גאד, באיזה קטע אנחנו לא ביחד? זה היה נראה לי מוזר שיש בעולם אדם כזה שהוא לא שייך אליי, זה היה נראה לי הזוי'".

מתי הבנת שזה זה?
"כשהכרתי אותו הרגשתי סוף סוף בית בתוך תל אביב, שזו עיר בלי הפסקה. כשנכנסתי אליו הביתה הרגשתי משהו נייח. אמרתי שאני רעבה והוא הוציא מהמקרר אבוקדו, תיבל אותו ושם לי על מזלג. אני נותנת ביס ונעתקת נשמתי, אני לא מצליחה לדבר ועולות בי דמעות. שם זה היה ברור".

"כשהן יצאו לא חוויתי התרגשות, קרה לי משהו אחר. אמרתי שמעכשיו אני חי בשביל הילדות האלה"

הפער בניכם ניכר לעין - שקט מול תזזיתית. גם מבחינת הקריירה מורגש פער, איך מגשרים עליו?
מגי: "הטירוף שאחרי 'האח הגדול' היה ברמה שהוא לא יכול היה לצאת מהבית בלי שומרי ראש. אני חושבת שהוא היה צריך את השנים האלה כדי לחשב מסלול מחדש".

מגי וקותי (צילום: מתוך האינסטגרם של מגי אזרזר)
צילום: מתוך האינסטגרם של מגי אזרזר

קותי: "מגי התחילה לפרוח והפכה לשחקנית הכי טובה בארץ. ואני עדיין לא עשיתי משהו משמעותי, גם בגלל שהזכייה ב'האח הגדול' הייתה 'פיק'. חשבתי שלא משנה מה אני אעשה עכשיו, זה היה הכי גבוה שאפשר".

לדעתך מגי השתלטה על תחום המשחק בבית הזה ואין לך מקום?
"לא רק בבית, בארץ. לאף אחד בארץ אין מקום".

כיום, קותי מרגיש כי סדרי העדיפויות השתנו. מרגע שהילדות נולדו הוא אבא במשרה מלאה, ועדיין קשה לו לקבל מחמאה כאשר מגי טוענת שהוא אבא מושלם. "אני מסיים את יום העבודה שלי בעשר וחצי בבוקר ואז מתחיל יום אחר, יום עם הבנות", הסביר קותי, "ברגע שהן יצאו לא חוויתי התרגשות, קרה לי משהו אחר: אמרתי שעכשיו אני חי בשביל הילדות האלה, כל הרצונות שהיו לא רלוונטיים".

לבנות יש אח גדול, הכלב "קולה", חברו הטוב ביותר של קותי. "הוא איתי כבר 12 שנים, אם הוא יכול היה לדבר היה הרבה יותר מעניין לראיין אותו", טען והוסיף, "לפני שהכרתי את מגי היינו יושבים אני והוא בשישי בערב ואוכלים יחד. הוא היה שם איתי תמיד ואם אני ב'דאון' הוא מזדהה איתי. אני אוהב אותו, וזה אולי גם בגלל שהתאכזבתי מאנשים".

"קורים מקרים שאני אומר דברים שלא מתקבלים בצורה יפה"

למרות שהקריירה המקצועית התקשתה להתרומם, קותי מצא פינה חמה ברדיו. בארבע השנים האחרונות מגיש תוכנית רדיו יומית ב"רדיו לב המדינה" עם מאיה בצלאל. הזוג המקצועי הצמוד משתתף גם בתוכנית "מה שתגידו" בתאגיד. השניים התייחסו לקושי להשתחרר מדעות קדומות. "לפעמים יש סטיגמות שמושפעות מאופן הדיבור או הקול. אני מרגישה שעכשיו מתחילים לראות אותו כמו שתמיד ראיתי" שיתפה בצלאל. גם קותי שותף לתחושות. "יש שדרנים עם קול נעים משלי. זה ביאס אותי, מגיל שבע יש לי קול של עבריין. חשבו שעישנתי כבר בגן".

בתוכנית אתה משמיע את דעותייך, אבל יש לזה מחיר.
"הרבה פעמים קורים מקרים שאני יכול לומר דברים שלא מתקבלים בצורה יפה. כשהעליתי פוסט כבדיחה על מריחואנה הפכו את זה לכותרת שאני משתמש בסמים. גם כשכתבתי על הפיגועים ועל זה שמשפחות הנרצחים צריכות להמשיך להילחם, בסוף לוקחים את המשפט 'ממשלת הביצים שלי'. אני לא מצטער על הפוסטים האלה, אבל יש לי משפחה שצריכה להתמודד".

קותי משתדל להיות מאוד מציאותי, צנוע ומופנם ולא משלה את עצמו בפנטזיות. הוא בעיקר מנסה להפיק את המיטב מהסיטואציה. "אני חי באמונה שלמה בקדוש ברוך הוא. כל מה שיש לי לא באמת שייך לי ומה שאני מקבל זה מתנה. אני צריך לעשות הכל בשביל לשמור על זה שזה יחזיק מעמד, שיהיה למשפחה את התנאים הכי טובים".