אמש (שלישי) פורסם קטע קצר מהריאיון של חבר הכנסת יצחק פינדרוס ב"אנשים", בו הוא התבטא בחריפות כנגד הקהילה הלהט"ב: "בתפיסה שלי הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל יותר מדאע''ש, יותר מחיזבאללה, יותר מחמאס זה הפריצות בעריות, כי זה מה שכתוב בתורה" והוסיף, "עזוב את הכלכלה, זה הדבר הכי מסוכן שיש למדינת ישראל. כי כתוב: 'הארץ תקיא אתכם, יגרשו אתכם מפה' והכל. ולכן במקבילה שלי אני צריך לא רק למנוע את מצעד הגאווה, אלא למנוע בכלל את התנועה הזאת".

הקטע הוביל לביקורת חריפה כנגדו ולגינויים מתוך הכנסת. האגודה למען הלהט"ב פנתה ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר הכנסת.  בריאיון המלא עם דני הכט, טוען פינדרוס שהוא אדם שמקבל את דעות האחר: "מי שפלורליסט פה זה אני, לא אתה. אני חושב שחילול שבת זה נורא ואיום, ורשום בספר ירמיהו שמגורשים מהארץ על חילול שבת, ידעת את זה? מגורשים מהארץ על חילול שמיטה, הכרחתי אותך לשמור שמיטה?".

יש ציבור גדול במדינת ישראל של אנשים שרוצים לאהוב ולהתחתן עם מי שהם רוצים, מה הפלא שהם מפחדים אחר כך כשאתה מדבר ככה בתור נבחר ציבור.
"אני לא מכיר כמעט יהודי במדינת ישראל שבא לפלסטינאים ולאו"ם ואומר 'אני פה בזכות התנ"ך'. אז במקום לחתוך את ויקרא, אני אחתוך את ההבטחה על הארץ. מה פתאום, הארץ הזאת שייכת לפלסטינאים, באיזה זכות אנחנו החוצפנים נכנסנו לפה? יושבים פה עמים מזרח תיכוניים, אני הגעתי מאירופה, חדרתי להם לטריטוריה, מה זאת הברבריות הזאת?"

מה זה קשור אבל למישהו שרוצה לאהוב את מי שהוא רוצה?
"אני שואל אותך באיזה זכות הגעתי לפה. הגעתי לפה עם חוזה, כשאתה עושה חוזה יש בו כללים. נישואים חד מיניים הם לא נישואים יהודיים, אני מקווה שבינתיים אנחנו מודעים לזה שאם בתנ"ך כתוב שלא, אז זה לא. כמו שאין מקום בדמוקרטיה לדיקטטורה, אין מקום ביהדות לנישואים חד מיניים, לא יעזור כלום. ההסכמה שהגענו אליה היא שלושה דברים - שבת יום מנוחה רשמי, כשרות במוסדות הציבוריים ונישואים וגירושים על פי ההלכה. עכשיו הדיון שהקהילה שאתה מדבר עליה, זה הדיון שהם אומרים שהם לא מוכנים. לא אני אמרתי זה, התורה אמרה".

אתה אומר שאם יש לי זכות להיות פה כיהודי, זה אומר שאסור לי להתחתן פה עם גבר?
"לאלוהים יש דרישות ממך, אתה לא יכול לחיות בהפקרות. יש פסוק לזה בתנ"ך".

יצחק פינדרוס (צילום: אוליביה פיטוסי , פלאש 90)
"לאלוהים יש דרישות ממך, אתה לא יכול לחיות בהפקרות. יש פסוק לזה בתנ"ך" | צילום: אוליביה פיטוסי , פלאש 90

ומה עם הפסוק "ואהבת לרעך כמוך"?
"אם אני לא מסכים איתך אז אני לא אוהב אותך? זה אחד הדברים הכי מצחיקים שיכולים להיות. אתה עכשיו מדבר איתי אם אני מכיר על הרצון שלו לעבור על החוק. כשאתה עוצר מישהו ברחוב לעשות פשע אתה שונא אותו? דבר ראשון אתה עוזר לו ורוצה לשקם אותו, כי אתה בעדו ולא נגדו".

אבל אם הוא אומר לך שהוא מכבד את האמונה שלך, אבל רוצה להתחתן עם מי שהוא אוהב.
"מה אתה רוצה ממני? שאני כמדינה יהודית יכיר בזה? זאת סתירה במהותה, ואני לא מתנצל".

בין כל ההתבטאויות הבעייתיות של חבר הכנסת פינדרוס, הייתה אחת על בג"ץ שזכורה היטב, כשאמר שהחלום שלו זה לעלות עליה עם D9, עכשיו הוא מסביר: "זה היה בשיחה עם סטודנטים שהסברתי להם מה ההבדל ביני לבין רוטמן, הוא רוצה שני נציגים בוועדה ואותי זה לא מעניין".

אבל מערכת היחסים שלו, והכעס שלו על בית המשפט התחיל כבר לפני 20 שנה, כשהגיש בג"צ בכדי שמפעל ההזנה, הממומן מכספי המדינה ודואג לאוכל לתלמידים, יוחל גם על ילדי החרדים. בית המשפט דחה את בקשתו, דבר שהוא זוכר עד היום לרעת השופטים. "אם זה דמוקרטיה, אני לא רוצה אותה. אם להרעיב ילדים זה דמוקרטיה, אז אני לא רוצה. אז נישאר מדינה יהודית בלי דמוקרטיה. משמה מגיעה ה'אהבה' שלנו למערכת הזאת. לא בגלל הזכויות להומואים, בגלל הילדה שאין לה נייר טואלט בשירותים".

יצחק פינדרוס (צילום: אנשים, קשת 12)
"אם זה דמוקרטיה, אני לא רוצה אותה" | צילום: אנשים, קשת 12

פינדרוס מוסיף בכעס: "הם צועקים לי דמוקרטיה? זו הסכנה לדמוקרטיה? הם מדברים איתי על זכויות מיעוטים? יושב אהוד ברק ומדבר איתי על זכויות מיעוטים? אין לו בושה שהסגן שלו דיבר כמו אחרוני האנשים ברחוב, שהלכתי לבית המשפט על נושא ההזנה. מדברים איתי פוליטקלי קורקט, עולם מערבי. חבורת אנרכיסטים רעים, רשעות כזאת. רשעות להתעלל בילדים, מה ילד בגן ילדים או בחינוך מיוחד קשור ללימודי ליבה, מה אתה רוצה מהחיים שלהם?"

"אז אני עם שריטה שלא רציתי שהילד שלי ילמד מתמטיקה בגן ילדים, לא רציתי שחינוך מיוחד יוציא בגרות. מה אתה רוצה מהילדים האלה? לא מגיע להם אוכל? לכן כשאומרים לי דמוקרטיה אני צוחק להם בפרצוף. הם אומרים שהם מפגינים כי כואב להם, אבל הכאב שלי הוא לא פחות משלכם, הוא אפילו יותר".

נושא נוסף שעומד במחלוקת בין המפלגות החרדיות לבג"צ זה ארגון הנשים, נשות הכותל, שמנסה להסדיר את אפשרות התפילה למי שלא רוצה בתפילה אורטודוקסית בכותל המערבי: "נשות הכותל שנכנסות לכותל האורטודוקסי 30 שנה, הרבה לפני מתווה הכותל, לא יכולות לסבול שאורתודוקסים מתפללים בכותל כמו אורתודוקסים?".

האיום של יצחק פינדרוס (צילום: מתוך "אנשים", קשת 12)
"הכאב שלי הוא לא פחות משלכם, הוא אפילו יותר" | צילום: מתוך "אנשים", קשת 12

היהדות לא בבעלותכם, הכותל לא שלך.
"תל אביב לא שלך, אני אבוא עכשיו לתל אביב ואחליט שתהיה הפרדה במדרכות שגברים יהיו פה ונשים שם. אתה כל הזמן עסוק באיך אני חי, למה אני לא עסוק באיך אתה חי?"

אבל אתם כן עסוקים.
"ממש לא, מעבר למה שהיה ב-48 בססטוס קוו אני לא נוגע בכלום. מי שיפסיד מהדיון הזה לא יהיה אני, כי היום אני במעמד מספרית הרבה יותר טוב ממה שהייתי ב-48".

אתה מאיים.
"אני צריך להביע את עמדתי איך אני רוצה שהמדינה תיראה, אתה מציב אותי במצב מביך, כי אני לא רוצה לכפות עליך, אני רוצה לגדל את הילדים שלי הכי טוב שאפשר ומי שרוצה שיצטרף, מי שלא רוצה זה בעיה שלו, זה הכל".

אתה מבין שאם הייתי עושה את כל מה שאתה רוצה שאני אעשה, כנראה שהייתי תורם למשק הרבה פחות.
"היית תורם יותר, יש קבוצה פנאטית שחושבת אחרת".

אתם צריכים אותנו.
"אתה טועה, אני חושב שאתם צריכים אותי יותר. יש לנו הסדר של איך אנחנו חיים ביחד, והדרך היחידה של הקבוצה הזאת להמשיך לשלוט עלי בצורה אכזרית, זה על ידי זה שבית המשפט העליון ישלט על ידי אותה חונטה, זהו. זה כל התורה על רגל אחת. מה תעשה עוד עשר שנים שמספר החרדים יכפיל את עצמו והם ילכו להצביע, מה תעשה אז?".

 

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "האמירות של חבר הכנסת פינדרוס אינן מקובלות על ראש הממשלה נתניהו ולא משקפות את מדיניות ממשלת ישראל. הממשלה מחויבת לשמירה של חירויות הפרט, זכויות הלהט"ב והגנה על זכויות המיעוטים".

מטעמו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה לא נמסרה תגובה.