16 שנים חלפו מאז שהכרנו את אמיר פיי גוטמן כסולן "היי פייב", אליל הבנות, והרבה דברים השתנו מאז: בגיל 37 הוא נשוי לינאי פרישר ואב לבן בכור, רוי, אותו הביאו השניים בהליך פונדקאות בהודו, רגע לפני שהמדינה סגרה שעריה.

עבור בני הזוג המאבק לא היה קל והדרך הייתה רצופת מכשולים: מהדעות הקדומות ועד העלויות הכלכליות העצומות שגרר האימוץ ("אם היה לך מזל אתה מסיים את זה ב-90 אלף דולר במדינות המזרח"), וזה לא נגמר שם, הבירוקרטיה הישראלית מלווה אותם כל יום מחדש, גם שמונה חודשים אחרי הלידה.

פיי גוטמן ופרישר מרגישים בנוח ולא חשים יוצאי דופן בנוף התל אביבי אבל עדיין מחכים לשינוי בתפיסה החברתית בישראל: "כל החיים מגדלים את האנשים פה על איזשהו פורמט, שאהבה היא בין גבר לאישה וחתונה זה בין גבר לאישה ולהיות הורים זה בין גבר לאישה, אני יודע מגיל מאוד צעיר שאני רוצה להיות אבא", הוא מספר. לעומתו, בן הזוג פרישר היה מהוסס יותר בנוגע לאבהות ולקח לו זמן להחליט שזה מה שהוא רוצה: "הוא היה בשל לפני, לקח לי זמן עד שביססתי את עצמי והרגשתי שהגיע הזמן לשלב הבא".

אולי מערכת היחסים הארוכה של השניים היא זאת שסייעה להם לעבור את כל הקשיים שבדרך, השנה הם חוגגים עשור משותף ומרגישים שהם כבר יודעים הכל אחד על השני: "אין לנו על מה לדבר, אחרי עשר שנים יחד אנחנו יודעים הכל אחד על השני, הכל הופך להיות פרקטיקה", הם צוחקים.

"אנשים", ימים ראשון עד שלישי, 18:50