מירי מסיקה נולדה לפני 36 שנה בהרצליה, בתם השלישית של משה וירדנה. כבר בגיל צעיר רצתה  להיות זמרת או שחקנית, העובדה שלא התקבלה ללהקה צבאית לא מנע ממנה לחלום להתפרסם. עם השחרור מצה"ל החלה ללמוד בבית הספר למוזיקה "רימון", שם הכירה את בעלה ואת מי שתהפוך לחצי השני שלה, הזמרת קרן פלס.

הראיון עמה נערך לפי בקשתה בבית של דודתה טליה שהייתה קרובה אליה מאד ונפטרה ב-2013 : "היא הייתה בן אדם מאד משמעותי בחיים שלי, קשה לי. היא כמו אמא וכמו חברה". על מנת לחדד את גודל החיבור בין השתיים, מסיקה מציינת שלמרות שהקדישה לה את אלבומה האחרון, עוד לפני מותה אלבומה היא זכתה להקדיש לה את אלבומה השני.

"אני אוהבת להיות החדשה, האנדר-דוג"

מירי מסיקה, אחת הזמרות המצליחות בישראל סוגרת עשר שנות קריירה שמאחוריה כבר חמישה אלבומים מצליחים ומגוון תפקידים בקולנוע בטלוויזיה ובתאטרון.  למרות המעמד המפואר, מסיקה לא נהנית מהגדרת השיחה כסיכום תקופה: "זה מכניס אותי לדיכאון קל, אני אוהבת להיות החדשה, האנדר-דוג, זאת שגילו אותה. פתאום יש אחריות". אבל לצד ההצלחה יש לא מעט רגעים קשים, בהם מסיקה נזקקת לעיתים גם לחיזוק חיצוני: "אני הולכת לטיפול, כדי לשמוע שאני לא באמת רעה". לאורך הקריירה לא פעם נשמע ביקורת על התנהגותה של מסיקה לקולגות שלה, וגם בעניין זה חשוב לה להבהיר שהיא עשתה מאמצים רבים כדי להשתפר: "למדתי עם הזמן לבטוח באנשים ולמדתי שגם מותר לאנשים לטעות". 

>> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק

אבל לא רק אלבומים ותפקידים ראשיים, מילאו את חייה של מסיקה בעשור האחרון, התפקיד המשמעותי ביותר בחייה של מסיקה היה הפיכתה לאמא לפני ארבע שנים. האמהות, כך אומרת מסיקה העניקה לה בין היתר גם חיבור מחדש לחברתה הטובה קרן פלס.

"כשקרן ואני נפגשנו בפעם הראשונה היא לא הציגה את עצמה, היא אפילו לא דיברה, לא אמרה שלום, ישר התחילה לשיר איזה שיר אוונגרדי כזה על אביתר המכוער", נזכרת מירי מסיקה במפגש הראשון שלה עם מי שלימים תהפוך לחברה הכי טובה שלה, "זה היה המפגש הראשוני שלנו, תקשרנו דרך שירים". במקרה שלהן, השיתוף המקצועי הוביל למשהו הרבה יותר גדול: "מתוך העבודה אתה מכיר את האנשים וכך נוצרת חברות עמוקה".

"אני וקרן במקום הכי טוב שהיינו בו"

אבל לא הכל ורוד, פעם גם היתה ביניהן תחרות, הרי אי אפשר להתעלם מהעובדה ששתיהן נמצאות באותה משבצת: "פעם היתה תחרות, אני פה והיא שם וכל הזמן הייתה השוואה". אבל מה שהביא את שתיהן למקום טוב יותר בחברות ובקריירה המקצועית כאחד הוא דוקא הסטטוס המשפחתי: "אנחנו במקום הכי טוב שהיינו בו. השיחות כבר לא על קריירה, הכל על הילדים".

החברות המתוקשרת בין השתיים לא פסחה גם על "ארץ נהדרת" שהקדישה לשתיים מערכון שצחק על הקשר המיוחד של שתי הזמרות שמנסות לתמרן בין חברות אישית למקצועית ובין תחרות לפרגון. אז מה בכל זאת גורם להרמוניה המדהימה בין השתיים? "לכל אחת יש את המקום שלה, קרן היא יותר יוצרת, היא כותבת גם שירים, גם טור לעיתון וגם לתיאטרון והיא עושה את זה מדהים. אני יותר זמרת, דיווה".

ועכשיו כשקרן מתחילה עוד פרק בקריירה בתור שופטת ב"כוכב הבא", הרי ברור שבקלות זו הייתה יכולה להיות גם מירי, אך גם התפקיד החדש לא מונע ממירי לפרגן לחברה המוצלחת שלה: "זה כמו משפחה, פעם אחות אחת הולכת למקום עבודה מסוים והשניה מקבלת ממנה טיפים ופעם אחרת האחות השניה. יש פרגון מאוד גדול ועד הסוף".

"אנשים"- ימים א'-ג', 18:50