החיים מורכבים מתקופות טובות, אך גם מתקופות משבר, כשכל אחד מגדיר אותן אחרת. חלקם מגדירים את הגעתם לגיל 30 כתקופת משבר וחלקם רואים את תקופת הפרישה לפנסיה ככזו. אמש (חמישי) התארחה אצל פאולה וליאון חוקרת המוח ד"ר מאיה בלייך-כהן שהחליטה לאחר עשרים שנה לעשות חישוב מסלול מחדש בתחום הקריירה שלה.

אחרי שקטפה לא מעט הישגים, ביניהם, תארים בפסיכולוגיה ביולוגיה, דוקטורט במדעי הרפואה, היא הקימה משפחה ואף עבדה במשך עשרים שנה באיכילוב כחוקרת מוח, אבל מאיה הבינה שמשהו חסר לה. "רצתי במרוץ החיים כדי להשיג, לכבוש יעדים ופסגות, עוד ילדים ועוד תואר, אבל כשהגעתי לגיל 43 והייתה לי הזדמנות לעצור ולבדוק אם טוב לי״.

חוקרת המוח שהפכה למדריכת ליוגה (צילום: מתוך "פאולה וליאון", קשת12)
מאיה בלייך-כהן על השינוי הגדול בחייה | צילום: מתוך "פאולה וליאון", קשת12

בימים אלו ד"ר בלייך-כהן היא מדריכה ליוגה טיפולית והתפנית במסלול הקריירה שלה לא הפתיעה אותה. בשנה האחרונה היא תרגלה המון יוגה והחליטה לקחת את התחום הזה צעד אחד קדימה וללמוד אותו במקצועיות. בנוסף, היא בחרה לשלב עם הלימודים האלו גם לימודי טיפול התנהגותי קוגניטיבי, כך שהיא משתמשת בשני הכלים האלו כדי לטפל באנשים. "כשעבדתי באיכילוב התעסקתי יותר בפן החוקר, הטכנולוגי והחדשני, אבל האנשים הם אלה שנגעו בי והבנתי שאיתם שאני רוצה לעבוד, לכן בחרתי לעשות מעבר מעולם המחקר לעולם הטיפול", אמרה בלייך-כהן.