מגפת הקורונה שינתה בבת אחת את מציאות חיינו כפי שהכרנו אותה. ההגבלות המחמירות שהטיל משרד הבריאות במטרה לעצור את התפשטות הנגיף, הובילו לכך שרבים מצאו את עצמם ללא עבודה ובלי האפשרות לצאת מהבית. לדברי גדי וינטר, דובר אגודת צער בעלי חיים, מי שמשלמים את המחיר על חוסר הוודאות והבהלה הגדולה ששוררת בקרב הציבור הם בראש ובראשונה בעלי החיים המאומצים.

באגודה מדווחים על זינוק חד בנטישת כלבים וחתולים בכל רחבי הארץ מאז פרוץ המגפה. "ישנה עלייה של למעלה מ-30% רק בשבועיים האחרונים. אנשים בהיסטריה, הם לא מבינים מה קורה, מפחדים מהלא נודע ונוטשים את הכלבים והחתולים", סיפר וינטר, "הם אומרים לנו שהם לא יכולים להמשיך לטפל בהם. זה חייב להיפסק".

טייסון, בוקסר מעורב יפהפייה, ננטש לאחרונה על ידי המשפחה המאמצת שגידלה אותו בביתה במשך שלוש שנים. "הם פשוט החליטו שזהו", התרעם וינטר, "אנשים מתקשרים אלינו בפאניקה ומבקשים להפסיק הוראות קבע של 15 ו-50 שקלים כי הם לא יודעים מה יהיה איתם מבחינה כלכלית. כל הבלגן הכלכלי שנוצר משפיע דבר ראשון על הכלבים והחתולים, הם בתחתית סדר העדיפויות".

וינטר קרא להגיע לצער בעלי חיים או לצלצל לכוכבית 4553 ולאמץ את הכלבים והחתולים הנטושים: "המרפאה הוטרינרית שלנו עובדת שבעה ימים בשבוע, כל יום אצלנו הוא יום אימוץ. אנחנו מבקשים פשוט לבוא ולאמץ. אנחנו ארגון שחי רק על תרומות, אם זה ייפסק אז אוי ואבוי. הכי חשוב לנו שאנשים יבואו, ייאמצו ולא ינטשו. זה הזמן לחבק אותם ולקבל מהם את האהבה הכי נהדרת שהם יודעים לתת לנו".