כשפרופ' שמעון שפיצר, מומחה למחלות ריאה, הגיע ל"עזריאלי פאלאס" לפני שלוש וקצת שנים, ד"ר עדינה תמיר, פסיכולוגית בעברה, התייצבה כדי להראות לדייר החדש איך מתנהלים פה העניינים. כבר כשהוא נכנס לחדר היא הבינה שהגיע לפה מישהו שכדאי לשים עליו עין – ותוך זמן קצר הם הפכו לזוג. "אני התחלתי איתו", מספרת ד"ר תמיר, "ייסדתי בעזריאלי פאלאס קבוצה שתמכה בכל מי שנכנס לפאלאס והיה בודד... ביניהם היה גם שמעון".

ד"ר עדינה תמיר ופרופ' שמעון שפיצר  (צילום: יואב גונן)
"אני התחלתי איתו", מספרת ד"ר תמיר | צילום: יואב גונן

מקום לאהבה מאוחרת

ד"ר תמיר לא נבחרה במקרה להיות המדריכה של הדייר החדש, היא גרה ב"עזריאלי פאלאס" כבר כמעט 13 שנה. "עזריאלי פאלאס" הוא דיור מוגן הנמצא במרכז תל אביב, ומאפשר לכל הדיירים בו ליהנות מדירה משלהם בלי המאמץ שעלול להיות מורכב במיוחד, עבור אנשים בגיל השלישי – ב"עזריאלי פאלאס" הם פטורים מטיפול בכל בעיות הבירוקרטיה ונהנים מאחזקת בית קלה ומהנה. מלבד זאת, דיירי המקום מקבלים גם בטחון רפואי, מענה לכל בעיה או תקלה ושירותי אחזקה שונים.

אבל מעל הכול דיירי "עזריאלי פאלאס" מקבלים חברים חדשים וחברה – מצרך נדיר בגיל השלישי. יחד הם הולכים לפעילויות תרבות, חוגים מגוונים, מפגשי העשרה, הרצאות ואפילו נוסעים יחד לחו"ל. ומה עוד? יש כאלו שמוצאים שם גם אהבה חדשה.

עזריאלי פאלאס (צילום: יואב גונן)
יחד הם הולכים לפעילויות תרבות, חוגים מגוונים, מפגשי העשרה, הרצאות ואפילו נוסעים יחד לחו"ל | צילום: יואב גונן

הסוד לזוגיות מוצלחת בגיל מאוחר

כשד"ר תמיר נשאלת על הסוד לאריכות חיים ולאהבה בגיל שלישי, היא אומרת: "לאהבה, אין גיל לחלוטין. זה צורך וחלק מגדילה של אדם". פרופ' שפיצר מוסיף ומספר על הבילויים המשותים שלהם יחד לאורך היום, אך מדגיש גם את הזמן של כל אחד בנפרד. כל אחד מהם שמר על הדירה שלו בפאלאס, וכך הם מבלים הרבה יחד אבל עדיין כל אחד מהם שומר על הפרטיות ועל המקום שלו.

מבט חטוף בתמונות שלהם יחד מספיק כדי להבין שכל מה שצריך כשהגיל השלישי מגיע הוא – מקום משלך, חברה פעילה ואהבה אחת גדולה.