אגדות לא באמת מתרחשות במציאות, נכון? החיים האמיתיים פשוט לא עובדים ככה. זה גם מה שאני חשבתי עד שמצאתי את עצמי בפתח של בקתת עץ בת 350 שנה, בלב נופי השלג הפראיים של האלפים השוויצרים - שם הכרתי את הסיפור של מוריה ואיירה.

האמת? מוריה ואיירה הם שני טיפוסים מציאותיים, עם רגליים על הקרקע וגם הם בעצמם לא ממש האמינו באגדות - אבל אז תמונה אחת שינתה את חייהם מקצה לקצה.



כדי להבין עד כמה מטורף המסע שהם עברו - דמיינו את הסיטואציה הבאה: נניח שאתם ברחוב בדרך לעבודה וחולף לידכם אוטובוס עם שלט פרסומת על צידו. אתם מספיקים לראות את השלט הזה רק לשבריר שניה אבל יש עליו תמונה שגורמת לנשימה שלכם להיעצר. בתמונה הזו מופיעה מישהי או מישהו שמעולם לא פגשתם. האוטובוס חולף ונעלם - אבל התמונה לא יוצאת לכם מהראש. רובנו היינו פשוט ממשיכים הלאה עם החיים שלנו, איירה ומוריה עשו בדיוק את ההיפך.
הוא יצא למשימת חייו - למצוא את האישה המסתורית שבתמונה. היא הייתה מוכנה לעזוב הכל ולצאת להרפתקאה חוצת גבולות ומדינות.

ככל שחפרתי פנימה בסיפור שלהם הבנתי עד כמה הוא בלתי נתפס. לפני שהכל התחיל להתגלגל, מוריה ואיירה חיו במדינות שונות, היא מבנימינה, ישראל, הוא שוויצרי שחי בצרפת. הם היו על שני מסלולים מקבילים שלא היו אמורים להפגש מעולם. וזה לא הכל - אז הם היו כבר ״ילדים גדולים״ עם חיים מסודרים, קריירות, ילדים. בקיצור, הרבה אחרי החלק של ההרפתקאות בחיים ועם המון מה להפסיד. ובכל זאת הם הסתערו על ההרפתקאה הזו אפילו שהיא נראתה מבחוץ כמו שגעון גמור ואפילו שהיה לה מחיר.
נסלי ברדה
נסלי ברדה אחד למיליון


אני לא רוצה לקלקל את הפרק על הסיפור שלהם עם כל תהפוכותיו המדהימות - אני רק אומר כך: הם ניצחו את השיטה. כשמביטים בהם היום מסתובבים עם 7 ילדים ברחבי העולם ומנהלים עסק של בתי נופש, שנראים באמת קצת כמו מהאגדות, קשה להאמין שכל זה התחיל מתמונה אחת שקפצה לרגע על מסך מחשב ונעלמה.

אם גם לכם יש סיפור כנגד כל הסיכויים סיפור של  ״אחד למיליון״ התקשרו אלינו ל-054-6107799

"אחד למיליון" עם נסלי ברדה תשודר הערב מיד אחרי "עובדה" בקשת, ערוץ 12