לפני כמעט 14 שנים, נחתו יוסי וניצן, בני זוג בתאילנד לחופשה שתוכננה מראש אך הטבע תכנן אחרת ובאותם ימים בדיוק היכו גלי הצונאמי של 2004 בחופי קופיפי. יותר ממאתיים אלף אנשים נהרגו, מאות אלפים נפצעו ונותרו ללא קורת גג. את יוסי וניצן הצונאמי תפס מתחת לפני הים, באמצע צלילה כשהם נושאים עימם בלוני חמצן ונאבקים בעוצמת הסחף האדירה. הערב ב"אחד למיליון" עם נסלי ברדה (ערוץ 12, מיד אחרי "כפולים"), יוסי משחזר את רגעי האימה מתחת למים - בהם לרגעים גם נותק הקשר בינו לבין בת זוגו ניצן, שצללה יחד עימו. 

"בלי שום התראה מוקדמת, אני מרגיש שאני פשוט נסחף. נסחף בעוצמות שקשה לי לתאר. זה לדמיין שאתה רץ והרוח פשוט דוחפת אותך בעוצמות חזקות אחורה. הרגשתי שאני פשוט נלחם במים", מספר יוסי בקטע מתוך התוכנית שתשודר הערב. "אני מנסה להתנגד ותוך כדי שאני מנסה לייצב את עצמי, אני גם מחפש את ניצן. ואז אני קולט שהיא בצד השני לפני קירות האלמוגים, שגם היא נאבקת".

אפשר לומר שהנס שקרה ליוסי וניצן מורכב מכמה ניסים קטנים. הנס שבו הצליחו לחבור זה אל זה מתחת למים, והעובדה שהצליחו לעלות אל פני הים וניצלו מטביעה, אך רגעי האימה מתחת למים היו ארוכים. "באיזהשהו שלב, אני מצליח להצטרף אל ניצן ולתפוס ולנסות להחזיק את עצמי באותו מקום. חשוב להבין אנחנו תופסים בכבל ועדיין לא מצליחים להישאר במקום. הידיים נשמטות ואנחנו עולים לפני הים בכוח עצום, כשבאותו זמן המסכה ומווסת החמצן של ניצן פשוט עפים. הכל פה עניין של שניות. ואנחנו זוכרים טוב טוב מקורס צלילה שאסור לעלות מהר למעלה, כי זה עלול להוביל למחלת דיקומפרסיה, ותוך רגע אנחנו למעלה".

"אחד למיליון" עם נסלי ברדה: הערב (רביעי) מיד אחרי "כפולים" בקשת, ערוץ 12