שרת התחבורה וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני, מירי רגב, התראיינה אמש (ו') ב"אופירה ולוינסון", שם התייחסה לאירועי 7 באוקטובר ולמחדל שהוביל לפרוץ המלחמה והצורך בהתנצלות בפני העם. "אני חושבת שאנחנו צריכים לבקש סליחה מכל עם ישראל במציאות הנוראית הזו שאנחנו נמצאים, כולנו. צריך לראות איך הגענו למצב שבו ב-7 באוקטובר, מדינת ישראל לא הייתה מוכנה והיה מחדל נוראי. מי אשם ומי לא אשם נבדוק ביום שאחרי המלחמה. תקום ועדת חקירה שתבדוק את הדרג המבצעי, הדרג המודיעיני ואת הדרג המדיני", אמרה רגב. 

"אנחנו במלחמה בארבע חזיתות: ביהודה ושומרון, בעזה, בגבול הצפון וגם מול האיום החות'י", אמרה ופנתה לחיים לוינסון: "להזכירך, מי שהכניס יותר עובדים מעזה ופלסטינים למדינת ישראל זו הייתה הממשלה הקודמת. לא באנו לריב, ומה שחשוב עכשיו זה לחזק את חיילי צה"ל, להחזיר את החטופים ולחסל את חמאס". 

134 חטופים, איך יכול להיות שהם לא פה כבר כמעט חצי שנה? 
"אני מבינה לחלוטין את מה שמשפחות החטופים חשות. יש משפחות שאני בקשר כמעט יומיומי איתן. אני מבינה את הכאב, החשש וחוסר השינה, שכל יום שעובר הוא נצח. מדינת ישראל החזירה 112 חטופים בזכות התמרון, הלחץ הצבאי בעזה ובזכות הלחץ המדיני שמפעיל ראש הממשלה מול ביידן ואחרים. אני מקווה שיהיו בשורות טובות, ואנחנו עושים כל מה שניתן כדי להחזיר את החטופים כמה שיותר מהר". 

בתגובה, לוינסון שאל אם לאור פועלה של הממשלה והעובדה כי חלפו כמעט שישה חודשים שבמהלכם החטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס, אולי הגיע הזמן שילכו הביתה. השאלה הכעיסה את רגב, שהשיבה: "אתה לא קובע מי הולך הביתה ומי לא, מי שייקבע זה הציבור הישראלי בבחירות. אני מציעה לך להירגע, לשתות קצת מים. אנחנו בתקופה מאוד מאתגרת, אין פרטנר אמיתי. אנחנו מתעסקים עם חיות, עם ארגון חמאס-דאעש שכל מה שמעניין אותו זה להמשיך להרוג יהודים. האירוע של 7 באוקטובר לא יכול לחזור ונעשה הכל שהוא לא יחזור. לא נעזוב את עזה עד שנחזיר את כל החטופים ונחסל את חמאס". 

נוח לדבר על האחריות של אולמרט ב-2006 אבל לא נוח לדבר על נתניהו? 
"אנחנו אומרים בצורה ברורה: 'כל מה שקרה במסגרת הממשלה, לטוב ולרע, זה באחריותה. המשמעות הפרקטית של המושג חקירה זה שתקום ועדת חקירה שתבחן מי אשם, מי הוביל לקטסטרופה הנוראה הזו. המושג אחריות זה לנהל את המלחמה, להחזיר את החטופים ולחסל את חמאס. ביום שאחרי תהיה ועדת חקירה ונראה מי אחראי לאסון הנוראי של 7 באוקטובר. היום הפסקת הלחימה היא פרס לטרור ולחמאס, מכת מוות לחטופים. אנחנו נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את החטופים ולחסל את חמאס". 

לדבריך, אתם אחראים למה שקורה במדינה, אבל במקביל גם טוענת שתקום אחרי זה ועדת חקירה שתחליט מי אחראי. 
"ועדת החקירה תקום כדי להבין מה הוביל לאירוע הנוראי הזה של 7 באוקטובר. משום שגם הבטן שלי מלאה בנוגע למה שקרה ואני שומעת את הפרסומים שעולים בכל יום - אז אני לא רוצה לבדוק עכשיו ולהחליט מי אשם. אני רוצה כרגע שנהיה מאוחדים, שנפסיק עם שיח מפלג, הסתה, ציניות ובריונות". 

מפגינים חוסמים את הרכב של השרה מירי רגב
"ההדלפות בקבינט נועדו להשתיק אותי". מפגינים חוסמים את רכבה של רגב בדרך לקבינט

פעם נוספת העיתונאי הגיב לתשובת השרה וטען כי הציניות הגדולה ביותר היא של חברי הכנסת בליכוד שהבטיחו שיביאו ביטחון ועכשיו מבקשים לחכות לאחרי המלחמה. "שמעת שחלק ממחבלי הנוחבה נכנסו מעזה", ענתה לו שרת התחבורה רגב, "באיזו ממשלה ומי הגדיל את מכסת המחבלים? אנחנו עצרנו את הפועלים מעזה ויהודה ושומרון. אנחנו עושים הכל להביא עובדים זרים, ואני שמחה שהבאתי הצעת מחליטים השבוע להביא עובדים זרים מסרי לנקה ומהודו. העובדים הזרים יחליפו את העובדים מעזה". 

בחודשים האחרונים הקבינט המדיני-ביטחוני נדרש להתמודד עם תופעת ההדלפות, מהן עולה תמונת מצב מורכבת ביחסי הדרג המדיני והצבאי. רגב התייחסה להדלפות ולהיעדר נשים מהקבינט המצומצם. "יש נשים בקבינט המורחב, והוא הקבינט שמקבל את ההחלטות", אמרה.  

נראה שיש לך עניין עם הרמטכ"ל. אם היית בעמדתו, איך היית פועלת? 
"אני לא מעוניינת ובמקום לתת טיפים. אני מעריכה ומחזקת אותו, ואת חיילי ומפקדי הצבא". 

הם צריכים ביטחון. 
"יש להם ביטחון, אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל. מצד שני צריך להבין שהקבינט המדיני-ביטחוני זה הפורום היחידי שבו אנחנו מחויבים לשאול שאלות קשות ולאתגר את הצבא. אוי לנו אם נשב שם ונקבל את כל האמירות של הגורמים המבצעיים. זו חובתנו וזכותנו. ההדלפות מהקבינט חמורות ביותר, זה פוגע בביטחון המדינה. כל ההדלפות האלה נועדו להשתיק אותי ולמנוע ממני לשאול שאלות". 

השרה רגב עסקה גם באתגר הטיסות, מהשלכותיה של המלחמה הארוכה. "מדינת ישראל במלחמה, וחברות כמעט ולא מגיעות. אני שמחה שאחרי התערבות שלי ושיחה עם שרי תחבורה בעולם, יש כבר 40 חברות שחזרו לטוס", ציינה. "פתחנו את טרמינל 3, טרמינל 1 כרגע סגור. גם חברות ה'לואו קוסט' נוחתות בטרמינל 3. הטיסות יקרות משום שאין מספיק תחרות, קשה לחברות להגיע לארץ בגלל הביטוח. אני חייבת לפרגן לחברות הישראליות שבתחילת המלחמה חילצו אלפי ישראלים מחו"ל". 

השבוע העמוס ביותר בנתב"ג (צילום: חדשות 12)
"40 חברות חזרו לטוס אל ישראל". רגב על האתגר האווירי בעקבות המלחמה | צילום: חדשות 12

את הרבה בחו"ל, יודעת שאנחנו במצור אווירי? 
"אני צריכה להיות הרבה יותר בנסיעות עבודה ולצערי אני לא עושה את זה. הזמן לא מותיר לנו להמשיך ולפתח את קשרי העבודה בינינו לבין חו"ל. זלזלו שטסתי למרוקו אבל יש שם את הנמלים הגדולים ביותר, בהודו בדקנו מה אפשר לעשות עם נתיב עוקף חות'ים". 

בסיום הריאיון, השרה רגב, שגם תוביל את ההכנות לטקס המשואות השנה, התייחסה לאירועי יום הזיכרון והעצמאות בתקופה מאתגרת במיוחד. "האירועים יראו אחרת לגמרי. זו פעם ראשונה שנצא מהר הרצל במשואות להדליק אבוקות בכל האזורים: קיבוצים, מושבים כדי לשתף אותם. השנה המשואות יהיו בסימן גבורה אזרחית".