רונן צור, יועץ התקשורת שהוביל את מחאת משפחות החטופים והחטופות מטעם המטה האזרחי - הודיע לפני כחודש כי הוא פורש מתפקידו. הערב (ו') צור הגיע ל"אופירה ולוינסון" לריאיון טלוויזיוני ראשון, בו שיתף על הסיבה שהובילה אותו לסיים את דרכו במטה.

"כמה ימים לפני שהודעתי על התפטרותי נכנסו אלי המשפחות ואמרו לי שהן מעדיפות להתראיין ולדבר פחות", שיתף צור. "בשיחה פרטית נאמר לי שהמשפחות מקבלות מסרים שאם הן ימשיכו לדבר בתקיפות, יכול להיות שברגע האמת בני המשפחה שלהן לא יהיו ברשימות. כמה ימים לאחר מכן המשפחות סיפרו לי שכשהן מגיעות לכנסת, שרים וחברי כנסת אומרים להן שכל עוד אלה יהיו מובילי המטה - נבחרי הציבור בקואליציה לא יעזרו להן. הייתי צריך ללכת הביתה ולחשוב אם יש משפחה אחת שחושבת שלא ישחררו את הבן או הבת שלה משבי חמאס בגלל שאני, או מישהו אחר, נמצא שם. מבחינה מצפונית ומוסרית זה גדול עליי, החלטתי שהסיפור יותר חשוב ממני", שיתף צור.

נתניהו אדיש לגורלם?
"ההיסטוריה מוכיחה שכן. יש אנשים בשבי חמאס הרבה מאוד שנים, משפחות מנגיסטו, א-סייד, גולדין ושאול. משפחת שליט חיכתה חמש שנים. כשהחיילות והנשים יחזרו ויספרו על מה שעברו, אתה חושב שמישהו במשפחת נתניהו רוצה לשמוע את הדברים האלה?"

כשנשאל האם לדעתו החטופים ישוחררו, צור השיב כי במידה ולא יופעל לחץ - הוא חושש כי זה לא יקרה בקרוב, והסביר: "לחץ אומר שאין אדם אחד בקבינט שישן בלילה, או הולך בבוקר בלי שמלווים אותו, מזכירים ולוחצים אותו, אם זה לא יקרה לא יהיה שחרור. ראינו מה היה עם הציפייה להגיד תודה, המשפחות יושבות מבוהלות ומפוחדות". התייחס צור לסערה שעוררה שרה נתניהו בימים האחרונים, ושיתף על ההודעה שקיבל מאישה שמלווה את אחת המשפחות: "'דיברתי עכשיו עם משפחה שזועמת על הדברים של שרה, אומרת שהיא רוצה לשתף פוסט נגדה אבל המשפחה מפחדת שאם יעזו לצאת נגד בני הזוג זה יחבל להם בעסקה והחטוף לא ייכלל ברשימה, זה שבי'. משפחות שרואות אותנו עכשיו מרגישות שיש את החטופים בשבי חמאס ויש את המשפחות שנמצאות בשבי פה".

כזכור, לפני פרישתו של צור נשמעה ביקורת על כך שהובלתו מתייגת את הגוף שמאגד תחתיו את משפחותיהם של 134 החטופים והחטופות, ופוגע בניסיונות לצייר לו תדמית א-פוליטית, כגוף שמטרתו היחידה לדאוג להשבתם.  פרישתו הקדימה מכתב של כ-50 משפחות שקראו להחליפו.