לפני כחודש וחצי נכנס רון חולדאי לכהונתו השישית כראש עיריית תל אביב-יפו, ובשנים האחרונות מלווה אותו סערת דוכני התפילין, בהמשך ישיר לשנה וחצי סוערות בהן מתקיימות בעיר הפגנות נגד הממשלה לצד תמיכה במשפחות החטופים. כמו כל ישראל, גם עיריית תל אביב-יפו, נדרשת להתמודד בחצי השנה האחרונה עם האתגרים שהביאה איתה המלחמה. "היה כסף. אנחנו במשבר כלכלי שהממשלה מסרבת להכיר בו, ממשיכים להתנהג כאילו הכל כרגיל", הסביר בריאיון ב"אופירה ולוינסון" את ההחלטה להעלות את הארנונה בעיר. "אני יודע מה קורה בעיר, מה הממשלה כבר לא נותנת. לדוגמה, אין גננות מחליפות בעיר היום, דבר כזה לא נשמע בעבר".

הכסף הולך למלחמה.
"גם אנחנו נערכנו, 20 אלף מפונים שהיו כאן קיבלו טיפול לעילא ולעילא".

אנחנו בימים עם היערכות רבה לתקיפה מאיראן, העירייה ערוכה?
"כל ההוראות באתר פיקוד העורף ובאתר העירייה. כל מה שהכנו, הכל מופיע באתר ואפשר לדעת הכל. על נושא הביטחון בארץ יש סמכות מעל ראש העירייה, אני לא מציב סוללות כיפת ברזל. אני יוצא מנקודת ההנחה שכשיש כוננות, צה"ל שם ומביא אותן כהיערכות".

מחאת התפילין בגמנסיה הרצליה בת"א
סערת דוכני התפילין. תל אביב, ינואר 24'

כאמור, התקופה האחרונה לוותה גם בסערה סביב דוכני התפילין בעיר, כשלפני מספר חודשים העידה השרה רגב בתביעה שהגיש נגדה חולדאי בגין לשון הרע לאחר שטענה כי אסר להניח תפילין במרחב הציבורי. גם משפיענות רבות הצטרפו לביקורת על ראש העיר. "מי אתה רון חולדאי שאתה רב עם בורא עולם? אני מזהירה אותך, רון חולדאי תיזהר ממה שאתה עושה, לא מתעסקים עם בורא עולם", תקפה אביבית בר זוהר באינסטגרם.

"לא ארד לרמה הזו, אבל אומר בצורה ברורה: שקרים, מהתחלה ועד הסוף", הגיב חולדאי. "בשום מקום בעיר לא מוזכר עניין התפילין. הסערה באה מאנשים קיצוניים, אנטי, שמנסים להלביש על כל דבר דעות. אחת מהן היא השרה מירי רגב ששיקרה ביודעין כשעשתה את זה".

אבל הכנסת את זה להסכם הקואליציוני עם חברת המועצה שלך.
"אין מילה אחת שקוראת על איסור תפילין. יש אמירה על איסור ממכר ודוכנים מאה מטר מפתח בית ספר. לכן, כל ההתפלפלות הזו היא קשקוש".

אז מאיפה באה הסערה?
"את מעלה את אביבית, לא מה שאני אומר. בתל אביב-יפו יש חופש דעת מוחלט, אבל העיר נשארת ליברלית שכל אחד יכול לעשות את מה שהוא רוצה וחושב. העיר הזו ליברלית לכולם. אני מדבר עם החרדים, הם לא מוחים ונהנים כי יש להם חופש מוחלט. אם את חושבת שלאיזשהו אדם, חרדי או אחר, בעיר הזו יש בעיה שהולכת בחורה עם כתפיות - אני יודע שהם יכולים לקיים את חייהם כפי שהם רוצים".

רצת על טיקט ליברלי, אבל השארת את יש עתיד בחוץ.
"לאורך כל הקדנציה שלי עשיתי תחבורה ציבורית בשבת, גם למען הקהילה הגאה, עיר פלורליסטית שחיה בהרמוניה, דמוקרטית וסובלנית. חשוב לזכור מי זו העיר תל אביב-יפו".

ולקראת יום העצמאות, חולדאי התייחס גם לאופי החגיגות בהתאם לאירועים ולמצב. "גם בפורים קיימנו את החגיגות בצנעה, רק במתנ"סים כדי שהילדים לא יקופחו. גם חגיגות העצמאות יהיו מינוריות, במוקדים שכונתיים", אמר.

אתה בעד או נגד טקס המשואות?
"זה אחד הדברים הקטנים מהדברים הנוראיים שמתרחשים סביבנו, זה סמל. מה זה הדבר הזה בכלל? את מי את מרוממת? איזה רוח? תנו לעם תקווה. אני אתייחס לטקס הזה? לפרס ישראל ולבושה שליוותה אותו? סביבנו כל המערכת מפורקת ואתם שואלים על הטקס. עם ישראל באחת משעותיו הקשות כי הוא שוב צריך להתעסק עם האיום על הריבונות שלו ואם אנחנו אנשים חופשיים וריבוניים, שני הדברים האלו מאוימים ואני אתייחס לטקס? זה לא מעניין, כל מה שקורה סביבנו הוא הדבר המעניין".