הערב (שישי) במסגרת ארוחת החג של ישראל בהנחיית אופירה וברקוביץ' שלח נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ברכה לעם ישראל לכבוד השנה החדשה. "בחרתי לברך יחד אתכם ברכה אחת, שמיוחדת עבורי מאוד כאשר אנחנו עורכים את סדר ראש השנה".

"בכל שנה מרגשות אותי ברכות החג אבל השנה בכל אחת מהן מסתתרת משמעות שהופכת מוחשית כל כך וכן, מרגשת, מרגשת באמת. וכך אומרת הברכה: 'יהי רצון מלפניך, שירבו זכויותינו', אנחנו מברכים בסעודת ראש השנה".

"בכל עדה ועדה נאמרת הברכה על סוג אחר של מאכל אבל הכוונה היא אחת – אנו מבקשים מיושב מרומים שבמאזן הכולל נרחיב זכויות, נמחק חובות ונעמוד לפניו ביום הדין כשאנו נושאים בעיקר את הדברים הטובים שעשינו בחיינו, בתיק המסע שעל הגב של כל אחד ואחד מאיתנו".

"אבל השנה, כשנבקש שירבו זכויותינו, אני מתפלל שנבקש זאת גם מעצמנו. הלוואי והשנה נלמד יותר זכות האחד על חברו, הלוואי והשנה נצליח להאיר בכל שעומד מולנו את הזכויות שהוא מביא איתו. את הטוב שבו, את הטוב שהוא מוסיף לעולם".

"אני יודע, אני נשמע קצת נאיבי. בעידן של טוויטר, כותרות מהירות, כניסה אחד לדברי השני, ויכוחים וכל כך הרבה כעס, אבל ראש השנה הוא זמן של תפילה, זמן התחדשות, ואני כל כך מקווה שנתחדש ביכולת הזאת ללמד זכות, אולי לראות את הטוב בכל אדם, להילחם בחושך אבל עם הרבה אור".

"שנת בריאות יקיריי, בריאות הגוף, בריאות הנפש, בריאות הלב. אז יהיו ברוכים כולכם".