אחרי שכיהן במשך שנתיים כקונסול ישראל בניו יורק, אסף זמיר חוזר לזירה הפוליטית בישראל ומצטרף לרשימה של רון חולדאי בתור מספר שתיים, לקראות הבחירות המוניציפליות באוקטובר. לפני כשבועיים עמית סגל פרסם הסכם בינו לבין ראש העיר המכהן, על פיו חולדאי יכהן ארבע שנים מלאות, וזמיר ייכנס לתפקיד ראש העיר בשנה החמישית.

בריאיון ל"אופירה וברקוביץ'" (הערב, 18:00, קשת 12) אסף זמיר מתייחס לפרסומים, ומכחיש בצורה חד משמעית שהיה הסכם כזה. "בוא נשים סוף לשמועות", הוא מספר, "ההסכם בינינו אומר שאני מצטרף לרון חולדאי כדי לנסות יחד לנהל את העירייה. הוא ראש העירייה ואני מספר שתיים ברשימתו, וזה אומר ממלא מקום ראש העירייה".

זמיר מסביר שגם אם יקרה משהו לחולדאי, הוא עדיין לא באמת יהיה ראש העיר בפועל. "אם קורה משהו, אז אני נכנס להיות ראש העיר לדקה וחצי ואז המועצה צריכה לבחור". הוא מוסיף: "אם הייתי רוצה להיות ראש העירייה והייתי חושב שזה הדבר שאני צריך להתעסק איתו עכשיו, יכול להיות שהייתי מתמודד. אני אגיד לכם כמה אין פה קומבינה או הסכם, אני מוכן לטובת העניין לזוז הצדה ולהיות מקום שלישי וגם שאורנה תהיה מקום שני".

אתה קורא לה להצטרף?
"הסקרים הם ברורים וכולנו מסכימים על העקרונות וכולנו מאמינים שהעקרונות בסכנה. בואו נעבוד ביחד במקום לריב בינינו, אני רואה פעילים ואנשים ממפלגות שונות מסכימים על הכל. אני מוכן לזוז, אין דיל או קומבינה, לטובת העיר והמדינה"