איחוד פוליטי נוסף שגרר תגובות רבות, שייך לעמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה, ואורלי לוי אבקסיס ממפלגת גשר. למרות רצונה להתרחק מהפוליטיקה אחרי הבחירות האחרונות, החליטה לוי להיענות לחיזוריו של פרץ ולהתאחד. השניים הגיעו לאולפן של אופירה וברקוביץ' ודיברו על הסיבות לאיחוד, על העזיבה של סתיו שפיר את מפלגת העבודה, ועל הקשר של אהוד ברק עם ג'פרי אפשטיין.

"כאישה וכאמא לשתי בנות, קשה לי לתת הזדמנות שניה לפדופיל שהורשע בספסור נערות, ג'פרי אפשטיין", ענתה לוי כשנשאלה למה לא הצטרפה לאהוד ברק.

אבל אהוד ברק אמר שהוא ניתק איתו כל מגע.
לוי: "מתי? הוא עשה איתו עסקים לאחר מכן, וכששאלו אותו הוא אמר שהוא חושב שצריך לתת לו הזדמנות שנייה. האם היינו נותנים הזדמנות שניה לבני סלע, לאנשים שמנצלים ילדות? אנחנו רוצים פוליטיקאים ישרים שאומרים את האמת בפרצוף".

ועם ביבי אתם תשבו?
לוי: "אמרנו כבר, לא".

הרבה קולות נגד נשמעו על האיחוד של השניים, לוי הסבירה כי זה נובע מפחד של אנשים משינוי המוכר והם באו לשנות. אחרי הבחירות האחרונות היא בכלל רצתה להתנתק מכל הפוליטיקה והחליטה שכחלק מהדמוקרטיה לתת את הבמה לאלו שנבחרו. "כשהגיעו הצעות לא ייחסתי להם הרבה חשיבות", סיפרה לוי. "וגם כשההצעה של עמיר הגיעה לא מיהרתי להסכים, אבל הייתה ההזדמנות להגיד שאפשר לשנות. יכולתי לבחור בדרך הקלה, וללכת עם מפלגה גדולה שמציעה לך את השקט".

מי הציע לך?
לוי: "כל המפה הפוליטית".

אז למה לעמיר אמרת כן?
אורלי: "קודם כל הוא עקשן, זה הבחור עם הכי הרבה אנרגיות שפגשתי לאחרונה. והוא אמר לי שיש לנו הזדמנות להציל את הנושא החברתי ואני כל כולי עובדת שבכנסת הבאה הנושאים האלו יהיו במרכז השולחן".

כמה מנדטים אתם צופים?
פרץ: "היעד ששמנו זה 15 מנדטים. לפחות ארבעה מנדטים מכחול לבן יחזרו אלינו, אנחנו מעריכים שנביא שני מנדטים מהמגזר הערבי והדרוזי, לאורלי יש את המנדטים שלה, ועוד 50 אלף מאותם קולות של כחלון שהיום מחפשים להם בית".

עמיר פרץ בטוח במקום שלו, הוא סיפר כי בקלות רבה יכל להיות יו"ר מרצ אך בחר בדרך הקשה. הוא אמר כי ניצן הורוביץ, כמו כל השאר, היה מוותר לו על המקום הראשון ללא כל בעיה. הוא חושב שהחיבור של ברק למרצ הוא נכון, כי בלעדיו הוא לא היה עובר את אחוז החסימה.

למרות האיחוד, לוי נשארת נאמנה למקור והצהירה כי היא נשארת גשר: "אני לא נכנסת למפלגת העבודה. זה חיבור אמיץ, ובפתק יהיה עבודה-גשר. אני לא מפחדת להיות עבודה, אני שומרת על העצמאות של גשר".

עם הצטרפותה של לוי, עמיתה וותיקה של העבודה עזבה את המפלגה. "מה שסתיו שפיר עשתה מעצים את עמיר" קבעה לוי. "אם הוא היה לוקח אותה לתהליך הדחה, הוא היה מונע ממנה להתחבר למרצ, ואז היא הייתה נשארת בלי בית פוליטי, כמו שעשו לי. לכן אני חושבת שבתרומה שלו הוא הציל את מרצ שתעבור את אחוז החסימה".