מחירי המוצרים בסופר מעסיקים אותנו רבות בתקופה האחרונה, זאת לאור עליית המחירים שנעשתה אחרי החגים ועוד אחת משמעותית שתתרחש בתחילת נובמבר. יוקר המחיה מאמיר, ולקראת הבחירות הוזמנו לאולפן "אופירה וברקוביץ'" השרים גדעון סער ומרב מיכאלי ויושבת ראש מרצ, זהבה גלאון. השלושה התבקשו לנקוב במחירם של כמה מהמוצרים הבסיסיים ביותר שנמצאים בכל בית ובית - והודו כי אינם יודעים.

שרת התחבורה ויושבת ראש העבודה, מרב מיכאלי, נשאלה כמה עולה קופסת קורנפלקס. "אני לא אוכלת קורנפלקס", טענה. כאמא טריה נשאלה גם כמה עולה חבילת חיתולים - ולא ידעה לענות. "את יודעת מי ממונה אצלנו בבית על רכישות לתינוק", אמרה מיכאלי כשהיא רומזת לבן זוגה, ליאור שליין. "אני לא עושה את הקניות בבית. הוא קונה את החיתולים, מה לעשות".

"אופירה, זה לא הליגה שלך. זה לא הליגה של הראיונות פה", תקפה מיכאלי. אופירה הסבירה בתגובה, "גברתי, אנחנו שבועיים לפני בחירות. זה לא ליגה לא לדעת. את לא יודעת כמה עולה קורנפלקס וחיתולים".

"מה זה משנה כמה עולה קורנפלקס?", שאלה מיכאלי, "השאלה היא לא האם אני יודעת כמה עולים חיתולים, אלא זה שיוקר המחיה נובע מגובה המחירים וגובה השכר. חצי מהציבור במדינת ישראל משתכר פחות מ-6,500 שקלים בחודש. זה מה שיוצר את המצב הבלתי נסבל. מפלגת העבודה היחידה בקואליציה הזאת שמנעה פגיעה בשכר המינימום. הביאו עסקת חבילה שרצתה לפגוע בשכר המינימום, שיהיה יותר נמוך, לא איפשרנו את זה. אנחנו רוצות להעלות את שכר המינימום ל-7,000 שקלים בחודש".

שר המשפטים וחבר המחנה הממלכתי, גדעון סער, הודה כי אינו יודע להגיד כמה עולה חלב, לחם אחיד וליטר דלק וטען כי "אני לא עושה קניות". לדבריו, "נאבקתי שלא יעלו את מחיר הלחם, הצעתי איך אפשר להוריד את יוקר המחיה, כמו שהצעתי על הדלק. בסוף קיבלו באוצר את ההצעה שלי להוריד את המיסוי על הבלו כדי להוריד את מחיר הדלק לאזרחים".

אז כמה עולה ליטר דלק היום? אתה יודע?
"אופירה, אני לא בן אדם מבוסס. אין לי רכוש, אני עדיין משלם משכנתה על הדירה שלי. עד גיל 70 פלוס אשלם משכנתה. אני אדם שעשה בשנים שהיה מחוץ לפוליטיקה הרבה יותר כסף, זו לא הסיבה שאני בפוליטיקה".

אתה לא יודע כמה עולה לחם אחיד, חלב, דלק.
"המדינה נהנית ממיסים: הבלו, המע"מ, מיסוי על הקרקע כשמוכרת קרקעות. כשיש מצב משברי מבחינת יוקר המחיה, המדינה צריכה לוותר על הכנסות ממיסים ולהקל על האזרחים. כל מי שרואה מה קורה בעולם ומה קורה עכשיו באנגליה כשראש הממשלה התפטרה, יודע שיש היום משבר כלכלי עולמי. אפשר להגיד 'דופקים אותי', או אפשר לנסות ולהבין מה קורה".

יושבת ראש מרצ זהבה גלאון שחזרה באחרונה לפוליטיקה, לא ידעה להגיד כמה עולה גביע גבינה או טונה בשימורים. לטענתה, בן זוגה הוא זה שעושה את הקניות לבית. "בחיי שאני לא יודעת, פסח עושה קניות. מאז שחזרתי אני לא עושה קניות, אני לא מספיקה. את הגבינה הזאת אנחנו לא קונים, אנחנו קונים קוטג'. טונה אני לא מכניסה הביתה".

מה מרצ עושה לבלימת יוקר המחיה?
"הגיע הזמן לתת מכה חזקה במאבק במונופולים. תיאומי המחירים מעלים את יוקר המחיה. אנחנו משלמים 40% יותר מאשר במדינות ה-OECD. אנחנו מתכוונים לטפל ביוקר המחיה ובמחירי הדיור. מחירי השכירות מטורפים וזה חלק מיוקר המחיה, זה הכל ביחד. צריכים לתת מכה חזקה למי שעושה תיאומי מחירים, מעלה מחירים ולא נותן לנשום כאן".