היום (שישי) באופירה וברקוביץ', אייל ברקוביץ' הגיב לראשונה על העימות החריף שלו עם שרת התחבורה מירי רגב בשבוע שעבר. כזכור, השרה דרשה מברקוביץ' התנצלות על האמירה שהליכוד הוא "ארגון פשע", אותה הטיח ברקוביץ' בח"כ מיקי זוהר  ואמרה לו: "כל עוד אתה לא תתנצל בפני הליכודניקים, לעולם לא תהיה מאמן נבחרת ישראל".

"זה היה שבוע מורכב, מאתגר עם הרבה תגובות ועניין אבל אני חושב שלא אני ולא מירי רגב זה העניין", אמר ברקו בפתיחת דבריו. "אני כל השנים אומר שיש לי את המדינה הכי טובה, שכיף לי בישראל, שאני לא רוצה לעזוב ושאני רוצה שהילדים שלי יגדלו כאן, אבל משהו השתנה בשנה-שנתיים האחרונות. הכללים השתנו, כולם משסים בכולם, יש פילוג בעם, יש שסע מטורף בין מזרחים לאשכנזים ובין חרדים לחילונים".

"מי שלא איתם הוא שמאלני, בוגד ואנרכיסט. מי שאיתם הוא האדם הכי טוב בעולם – תפסיקו כבר עם השמאל והימין. גם ביבי ביטל את הסיפוח, אז הוא שמאלני? לא, הוא אינטרסנט שעשה משהו לטובת המדינה ולטובתו. תפסיקו כל הזמן לשסע ולאיים. מה אתם מאיימים? מי מפחד מהאיומים שלכם? מי שמאיים זה בן אדם שמפחד. הם מפחדים על הכיסאות שלהם".

"כל עוד לא תתנצל, לא תהיה מאמן נבחרת ישראל" (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12)
אייל ברקוביץ' על מירי רגב: "מי שמאיים זה אדם שמפחד" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12

"אני חושב שהגיע הזמן שיהיה פה שינוי בהנהגה ואם הם נשארים המנהיגים שלנו, אז ידעו להתנהג, לדבר ושלא איימו. שמעתי את מירי מאיימת שאני לא אהיה מאמן הנבחרת אם לא אתנצל – זה בדיחה. הם מאיימים עלי, מסיתים נגדי ואני צריך להתנצל? מאז שיצאתי מהאולפן שבוע שעבר לא דיברתי בשום מקום. הם התראיינו בכל מקום אפשרי הסיתו נגדי, תקפו אותי ורימו. הם לא מפסיקים לשקר".

"אין לי שום אינטרס, רק שהילדים שלי ושל כולנו יגדלו למדינה טובה. היום, המדינה פה במשבר הכי גדול שלה ושזה קורה בהנהגת ביבי נתניהו, צריכים להחליף את המנהיג. הם יכולים להגיד עד מחר סטייק אבל כן, אני אבחר כל פעם במישהו אחר עד שאני אבחר במנהיג שיעשה כאן מדינה מתוקנת ונקיית כפיים ולא ידבר כל היום על שחיתויות".

"יכול להיות שההנהגה כל היום סביב השחיתויות? מנדלבליט? מושחת, אלשיך? מושחת, משטרה? מושחתת, בתי משפט? מושחתים. איפה אתם? אתם גרמתם לכל השסע הזה, מה יש לכם להגיד? אני לא בוחר במפלגות, אני בוחר באנשים אני רוצה בן אדם נקי כפיים, איש ישר שגם אלה שלא בוחרים בו, עדיין יכבדו אותו. זה מה שאני רוצה במדינת ישראל ועד שזה לא יקרה אני אבחר כל פעם במישהו אחר".

"אני מצפה שכל אחד במדינה הזו יהיה סטייק, את יודעת למה? כדי שתהיה פה הנהגה טובה כי אחרת נישאר עם כל ההנהגה השסועה והבזויה הזו. את ראית איך מירי מדברת? שתיקח את הראיון איתנו ועם קרן מרציאנו, תסתכל במראה ותראה מה היא עשתה. אלה השרים שאנחנו רוצים במדינת ישראל? ממש לא. יבוא פה ניר ברקת, שהוא איש ליכוד ואלה האנשים שאני רוצה בהנהגה. אנשים נקיים שלא צריכים שום קומבינה ואינטרס. אני רוצה ממשלה נקייה ועד שזה לא יהיה, אנחנו נעשה בחירות ועוד בחירות ועוד בחירות – עד שבראש המדינה הזו יעמוד אדם שלא משסע את העם, שמנהיג את כולם".