חבר הכנסת המועמד לראשות הממשלה, יאיר לפיד, הגיע הערב לאולפן אופירה וברקוביץ' והתייחס בהומור על פרשת האזנות הסתר וההדלפות במפלגת כחול לבן. "נורא נעלבתי, לכולם האזינו", אמר, "הסתכלתי על השמות ואמרתי למה לי לא האזינו? מה אני לא מעניין?".

לפיד טען כי העניין סביב הפרשה הוא תקשורתי בלבד, ושאת אזרחי ישראל מעניין כרגע רק דבר אחד - פתיחת שנת הלימודים. "מה שאני יודע זה שהזמינו חברה לאבטחת מידע כי חשבו שיש הדלפות, בדקו וככל שאני מבין אין מדליפים. היו שלושה טלפונים נגועים מבחוץ", הסביר, "אין שום בעיה שיש קשר בין פוליטיקה ועיתונות, יש לי בעיה שהתקשורת מאבדת קשר עם החיים האמיתיים. מישהו שהיה בשדרות בפסטיבל השבוע וירו עליו טילים, אכפת לו אם היו הדלפות או לא? טראמפ החליט שהוא לא סופר את ביבי ומנסה ללכת למו"מ עם האיראנים, זה פי מיליון יותר חשוב, רלוונטי ומסוכן". 

 אתה חושב שאם כחול לבן יהיו בשלטון לא יהיו טילים? אתם קוסמים? 
"אין קוסמים, יש שלב בחיי מדינה שצריך להחליט. הבעיה של נתניהו היא שהוא יותר מדי שנים בשלטון, 13 שנים ראש ממשלה, מה שהוא לא עשה עד עכשיו הוא לא יעשה. היו תקופות שהיית אומר שהוא מיומן ומנוסה, עכשיו הוא סתם עייף ולא עושה שום דבר. לא בחינוך, לא בדיור ובטח שלא בביטחון. איך מחזירים הרתעה? רק בהרבה מאוד כוח, בארגז כלים רחב יותר, לחזור לסיכולים ממוקדים ולדברים שבני, בוגי וגבי עשו כרמטכלים כדי להחזיר את ההרתעה". 

אי אפשר להגיד שביבי לא חזק בביטחון. 
"זה היה נכון, זה כבר לא נכון. אתם מכירים את המעטפה של הבוחר, זאת לא המעטפה שמעסיקה את אזרחי ישראל, כי קודם תגיע אליהם המעטפה של כרטיסי האשראי. מה עשה על עם ישראל ביולי אוגוסט? גירד וגיהץ. יוקר המחייה מטורף לגמרי, הם אומרים לעצמם שמישהו שכח שאני קיים". 

אתם הולכים לאולפנים ומכפישים את ביבי, אבל יש לו גם זכויות
"אף פעם לא הייתי שותף לזה שהשמאל אומר שהכל זוועה. יש לו זכויות, אבל בשלוש השנים האחרונות קרה שם משהו מאוד לא טוב, גם בשחיתות וגם בזה שהוא לא מטפל בבעיות האמיתיות של האנשים האמיתיים". 

עוד התייחס לפיד בראיון להתפתחויות האחרונות בתיקיו המשפטיים של ראש הממשלה, וטען כי הוא אינו יכול לנהל את המדינה. "מה נתניהו אומר? בן דוד שלי קיבל עמלות במיליונים ולא ידעתי על העסקה הבטחונית", הסביר, "לפי הגרסה שלו הוא צריך ללכת הביתה. אותו דבר בפרשת 4000, אפשר היה לסדר הוזלות לכל אזרח ישראלי ולא סידרו, זה עניין של שחיתות וגם של יוקר המחיה". 

ביבי מוכיח שהוא יכול לנהל מדינה תחת חקירות, כל אחד אחר היה מתמוטט ממה שעשו לו. 
"הוא לא התמוטט אבל הוא לא מנהל את המדינה. העלו ברמב"ם אלונקות מהמרתף לחדר מיון כאילו זאת מלחמה, אבל אין מלחמה. ראש ממשלה זה אדם שקם בבוקר ואומר שאין בית חולים בקריות ואני הולך לעבוד בזה. כשמישהי באה ואומרת לו בצפון שאין חדר מיון והוא עונה לה את משעממת אותי, אז הוא כבר לא בתפקיד, הוא מתעסק בנושא של עצמו". 

אז אתם תחלופה? 
"בוודאי. יש פה קבוצה של אנשים טובים, זה לא אדם אחד ששרף את כל מי שעל ידו. יהיו אנשי שקמים בבוקר והולכים לעבוד בשביל אזרחי ישראל ולא בשביל עצמם, לא בשביל החברים והמקורבים שלהם ולא בשביל סחטנים או קיצוניים". 

כשנשאל האם הוא בעד ממשלת אחדות, ענה לפיד כי לטעמו זו "הממשלה האידיאלית" והוסיף שבשיחות אישיות שהוא מנהל עם ח"כים מהליכוד הוא שומע שהם לא יתנו לנתניהו לגרור את המדינה לבחירות בפעם השלישית. "הם לא יסכימו לזה. ליברמן דיבר על זה אתמול, הם כבר מדברים על ההחלפה שלו. דקה אחרי הבחירות הם יראו שביבי לא מקים ממשלה, הראשון שיגיד שצריך לכנס את ועידת הליכוד תדעו שהמרד מתחיל. ההבדל היחיד ביני לבין אנשי הליכוד זה שאני אומר את מה שיש לי להגיד על ביבי בטלוויזיה, והם אומרים לי את זה בטלפון בלילה. נמאס להם". 

יש הרגשה שביבי הוא מנהיג כריזמטי והעם מעריץ אותו, לעומת גנץ שהוא יותר שקט ומלכתי. 
"מה שיש לביבי זה את הנכונות ללכלך על כל אדם, כל רגע, בלי חשבון. לקרוא שמאל חלש לשלושה רמטכ"לים של צה"ל שחירפו נפשם עבור המדינה אלף פעם. כל כך הרבה שנים ביבי ראש ממשלה שכולם החליטו שהוא המודל, אבל הוא לא המודל, היו פה מודלים אחרים. לגבי בני, אני השותף הפוליטי שלו, אז אל תשאל אותי, תשאל דורות של לוחמים שהוא גידל והוביל בקרב, תשאל אותם אם הם רואים בו מנהיג". 

לפעמים מרגישים מתיחות ביחסים בינך לבין גנץ, האם הרוטציה סגורה? 
"עשו השבוע סקר גדול ושאלו מה יקרה אם נבטל את הרוטציה. התברר שכחול לבן יורדת בשני מנדטים ואז נפל לנו האסימון. מי טוחן את העניין של הרוטציה? ביבי, כי הוא גם רואה סקרים והוא הבין שאם נבטל את הרוטציה ירדו לנו מנדטים. השותפות עובדת והכל בסדר, זה מקובל על כל הארבעה". 

לפיד הבהיר כי אין לו שום בעיה לשבת עם החרדים, אך הציב מספר תנאים עקרוניים לכך. "כל ילד במדינת ישראל צריך ללמוד מתמטיקה ואנגלית, אין בזה שום בעיה מבחינה דתית. הגאון מווילנה היה גאון במתמטיקה, הרמב"ם היה רופא והמלך שלמה דיבר 70 שפה ולשון, אז אנגלית זה בסדר", אמר, "אני הכנסתי לימודי מתמטיקה ואנגלית לחינוך החרדי והממשלה האחרונה הוציאה את זה. הם צריכים ללמוד כדי שיוכלו לפרנס את עצמם, כי אם הם לא יוכלו, אז מי יוכל?" 

ומה בנוגע לגיוס? 
"כל ילד בן 18 צריך להתגייס כמו הילדים שלנו ומי שלא רוצה שילך לשירות לאומי, שילך לעבוד בבית חולים ולעזור שם, כי במדינה הזאת אין רק זכויות, יש גם חובות. זה דיון על דמותה של מדינת ישראל, לא דיון של שנאה והסתה. אני צריך שיהיו בארץ נישואים אזרחיים, שאם הבן שלי לא ירצה להתחתן דרך הרבנות תהיה לו האפשרות".