אחרי שחשפה את סיפור הבריחה של ששת האסירים מכלא גלבוע בשבוע שעבר, אילנה דיין התארחה אמש אצל "אופירה וברקוביץ'" (קשת 12), וחשפה חלקים מהמשך התחקיר שישודר בחמישי הבא.

מה תחשפו בפרק שישודר בשבוע הבא?
"נחשוף מה קורה בשעה 'האבודה' מהרגע שמגיעה ההתראה מנהג המונית אל הכלא בשעה 02:00 לפנות בוקר ועד 03:30, כאשר בזמן הזה מודיעים על בריחת האסירים. זה סיפור מדהים. ולא פחות מכך, נדבר עם השוטרים, הלוחמים ואנשי הימ"מ שמספרים בפעם הראשונה איך התנהל המצוד וכיצד תפסו אותם".

"אני יושבת מול שוטר כחול ממשטרת נצרת שבעצמו החליט ללכת נגד כל הכוחות ותפס את השני האסירים הראשונים. הוא אומר לי 'היו שב"כ, ימ"מ ויחידות מיוחדות, ואני, שוטר כחול עם מתנדבת, עם אקדח שלוף מצליח לתפוס אותם", דיין נזכרת.

האסירים התנגדו כשתפסו אותם?
"חלק כן וחלק לא. היו גרסאות שונות".

אחרי התחקיר שלך, את חושבת שנראה התפטרות מצד נציבת השב"ס?
"אני לא יודעת. אני הבנתי לפני הרבה שנים שהתפקיד שלנו הוא לא תיקון עולם, אלא אוורור עולם. אנחנו צריכים לספר את הסיפור".

אחרי עידן נתניהו משהו השתנה בתחום התקשורת?
"לא חושבת. אני מסתכלת על הצד שהפסיד. צריך לזכור שיש פה הרבה מאוד ישראלים שמתוסכלים ומרגישים שהשלטון נגנב. התקשורת הרבה שנים לקתה בכך, אבל התפקיד שלנו זה להקשיב לקולות שמנסים לצאת החוצה, ולתת במה וקול למי שאין לו".

מפחיד להיות אילנה דיין?
"לא. זה מתיש לפעמים אבל בדרך כלל כיף. וגם יש את העניין של מי הבחורה הזאת - האם אילנה דיין היא רק האישה מהטלוויזיה?", שאלה דיין והוסיפה: "אני גם אמא של יעלי, זוהר וגונן. אני נשואה להראל שהוא אהבת חיי. הבוקר מוקדם סיסמה לי בת הדודה הגדולה שלי: 'אבא שלך היה מספר שהוא תמיד היה כותב לך אחרי שעולה כתבה. אני לקחתי את התפקיד שלו'. אנחנו מאוד מחוברים במשפחה". היא אמרה, "יש לי כלל שלא משנה מה, גם אם אהיה באמצע ריאיון עם נשיא ארצות הברית – אני אענה לטלפון של הילדים שלי. שנה שעברה היה לי יום שהיה אולי הכי מטורף בחיים שלי במובן המקצועי, ופתאום יעלי מתקשרת אלי להגיד לי 'אמא התקשרתי להזכיר לך שתנשמי'".

את מרגישה לפעמים מאוימת?
"יום אחד ישבתי בבית קפה עם יצחק אברג'יל והיו מסביב המון רכבי אבטחה. שתינו בסך הכל קפה שחור והוא השאיר 120 שקלים. המלצר שלא הכיר אותו, אמר לי בסוף 'תגידי לבחור ההוא שיבוא עוד פעם'. אז אני לא מרגישה כל כך מאוימת".