בצל גל השריפות המדאיג שתקף מדינות רבות בעולם, השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, התארחה אצל אופירה וברקוביץ' ודיברה על משבר האקלים החמור שהעולם מתמודד איתו "משבר האקלים זה לא בעתיד, זה לא עוד 20 שנה, זה כאן. אנחנו רואים את השריפות, החום, העולם בוער - זאת לא קלישאה", אמרה זנדברג.

לפני כחודש, הודיעו שר האוצר ליברמן והשרה להגנת הסביבה זנדברג על הטלת מס נוסף על כלל מוצרי החד פעמי. בעד ברקוביץ' טען כי המניע של ליברמן היה מכוון למשפחות מרובות ילדים, זנדברג טענה היום (שישי) כי המקור להעלאת המס נובע מההיבט הסביבתי, אך הוסיפה "החרדים משתמשים ביותר בחד פעמי, גם הם יכולים לשטוף כוס וצלחת כשכדור הארץ בוער".

את המאמץ להתמודדות באיום האקלים היא מפנה כלפי האזרחים והמדינה כאחד והסבירה מה הצעדים בהם צריך לנקוט: "להפחית את פליטות הפחמן, להוריד את הפליטות של גזי החממה, כל העולם עושה את זה, וישראל עשתה את זה בחודש הזה בפעם הראשונה", וטענה בנוסף "מדינת ישראל צריכה להגדיר את משבר האקלים כאיום אסטרטגי ולהיערך אליו ברמות הכי גבוהות".

כשנשאלה איך היא מתכננת ליישם דברים אלו כשממשלות בארץ קמות ונופלות בקצב שיא, השיבה "היציבות השלטנית היא ההבטחה המרכזית של הממשלה הזאת. הממשלה הזאת לא שגרתית ועם קצוות בתוכה - והסיבה היא שאזרחי ישראל מאסו בבחירות חוזרות". על יחסיה עם בנט סיפרה "הגענו לנקודות אידיאולוגיות ואין הסכמה", אך מנגד הצהירה השרה "אני סומכת על בנט כראש ממשלה".

להתבטאותו של בצלאל סמוטריץ', בו האשים את מצעד הגאווה כמקור להתפרצות הקורונה, היא לא נשארה אדישה והגיבה בחריפות "גועל נפש, חבר הכנסת סמוטריץ' לא פעם ראשונה ולא שנייה מסית כנגד קהילת הלהט"ב, זאת בושה וחרפה. אסור שהדברים האלה ישמעו, סימן שאווירת השנאה שחווינו לא פגה".