בוקר אחרי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות וראש הממשלה, ובניהן שאין להתכנס יותר מעשרה אנשים באותו המקום, הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם החרדי הליטאי, אמר כי תלמידי הישיבות והכוללים ימשיכו בלימודי התורה כרגיל. העיתונאי החרדי ישראל כהן, הגיע לאולפן המיוחד של אופירה וברקוביץ', והגן על החלטת הרבנים.

"צריך להבדיל בין פרשנות לבין עובדות. בתי ספר של בנות, סמינר וגני ילדים לא לומדים, אצל הבנים חלק מהרבנים בתלמודי תורה אמרו לא ללמוד וחלק כן, אבל פחות שעות ובקבוצות יותר מרווחות. משרד הבריאות החריג את הישיבות, כי אם בחורי הישיבות היו הולכים הביתה, הציבור החילוני היה אומר שהם משתמטים. לימוד תורה מגן ומציל את ישראל. בישראל עוד אף אחד לא מת בניגוד לאיטליה, אני חושב שצריך לתת כבוד לגישה האחרת".

כהן הסביר שהם לא הולכים נגד החוקים, ולומדים בקבוצות של עד מאה אנשים, אבל אופירה וברקוביץ' עדכנו אותו שהתקנה החדשה אוסרת התקהלות של עד עשרה אנשים. "יותר ויותר רבנים הולכים לכיוון של מניין", הסביר העיתונאי, "עכשיו יצאו עם קמפיין של משרד הבריאות ביידיש, לא כולם צופים בחדשות ובעיתונות החרדית זה לפעמים מגיע אחרי, צריך לדבר לקהל הזה בשפה שלו, שהוא מבין, למשל לשמוע את זה מהרבנים".



"אי אפשר מצד אחד לכעוס על החרדים שהם לומדים תורה ומגנים לשיטתם על עם ישראל, ואז לצעוק עלייהם שיפסיקו ללמוד. מערכות חיוניות למדינת ישראל, זה לא אותו הדבר וזה לא אותה חשיבות אבל מניין זה לא סתם מספר".

בסופו של דבר הוא הסכים שחלק מהציבור החרדי כן היה צריך לקבל יותר את הכללים, וסיפר שאצל חלק מהרבנים עצרו קבלת קהל מחשש לבריאותם, אבל עדיין הוא מתנגד לסגירת הישיבות. "זה דבר בעייתי, זה מנוגד גם לאמונה היהודית וגם גורם שההגנה הרוחנית תהיה בבעיה על אותם חולים או חולים בפוטנציאל ואותם מבודדים".