קולו של אלי אבידר, היה אחד מהקולות הבולטים במחאה בבלפור, אבל עם הקמת הממשלה החדשה הוא הסתכסך עם שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. אמש (שישי), השר לתכנון אסרטגיה התיישב לשיחה עם "אופירה וברקוביץ'" לרגל הוצאת ספרו "התהום", וסיפר מה באמת קרה בינו לבין ליברמן ומה הוא חושב על הדרך בה הממשלה מתמודדת עם הגל הנוכחי.

"האומיקרון לא בשליטה, הוא מדביק בכל העולם", אמר אבידר והסביר כי על פי דעתו הכי חשוב כרגע הוא לשמור על קור רוח, "יש לנו היום יותר ידע, והדבר המרכזי שצריך לעשות זה לא לשגע את המדינה. צריך להבין שהתקשורת מכניסה פאניקה וזה מחרב מאות אלפי משפחות, שלא יצליחו לגמור את החודש. אני מגיע מעולם העצמאיים, ואני יודע שכשמתחיל להיות בלגן כזה הבנקים בודקים את החשבונות וחוסמים את האשראי. אתם יודעים כמה אירועים ביטלו רק בגלל מסיבת עיתונאים שבה נאמר שבנט מציע לא לטוס? אז הבעתי ביקורת בגלל שהדבר הזה עוצר ומחרב משפחות. עם זאת, הדבר הכי חשוב שהממשלה הנוכחית עשתה, הוא לא לעשות סגר בחגים שהיו ועכשיו".

על מערכת היחסים עם שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "הוא הכניס אותי לפוליטיקה, זכותו להחליט שהוא לא נותן לי תפקיד ראוי. יש לנו מערכת יחסים סבירה, אנחנו מדברים, אבל זה לא מה שהיה פעם - אהבה אני מחפש בבית".

זה אכזב אותך?
"יכול להיות שכן, בפוליטיקה אין נאמנות ואין אהבה, מי שמחפש את זה - שיחפש בבית. הוא קיבל את ההחלטה שלו לא לתת, וכשאמרתי לו שאני לא רוצה את התפקיד שהוא נותן לי כשר במשרד האוצר, החלה הדרדרות שלא הייתה מתאימה. יצאה הודעה לעיתונות שלא כיבדה".

כשאתה רואה את ליברמן, מה אתה מרגיש כלפיו?
"אני לוחץ לו את היד, הפוליטיקה היא משהו שאזרחים לא יכולים להבין בכלל - אם תשאל אותו הוא יגיד לך שאני תקעתי לו סכין בגב".

איך הוא מתפקד כשר אוצר?
"הוא מנסה לעשות דברים טובים, אבל הוא נמצא במצב בלתי אפשרי, הוא רוצה לשמור על הקופה. לגבי הפיצויים, הוא אמר שהוא ייתן, כי אין דבר כזה לא לתת - אתה יודע כמה אנשים יפשטו רגל? בסופו של דבר אין דבר כזה לזרוק אנשים לרחוב".

על המחויבות של נפתלי בנט לרוטציה אמר: "המחויבות של בנט לרוטציה לא מושלמת, אני לא מאמין שהוא ייתן אותה, במקרה הגרוע ביותר יאיר לפיד יהיה ראש ממשלה שלושה חודשים. עם זאת, אם יעבירו את חוקי הנאשם, זה יבהיר את המסירות של בנט לרוטציה. זה מכיוון שיש שני דברים שהממשלה לא מעבירה - חוקי הנאשם וועדת חקירה על הצוללות".

לאחר מכן הוסיף כי המגעים לעסקת הטיעון של בנימין נתניהו לא יסתיימו בקרוב: "עסקת הטיעון לא תהיה פשוטה, זה ייקח הרבה יותר זמן. יש המון אנשים שעבדו עם ביבי, והם גם צריכים לקבל ביטחון. אם לאותם יועצים שעבדו איתו, לא תהיה חסינות אז ייזמנו אותם לחדר החקירות והם יזמרו. עסקת הטיעון הזאת לא נועדה רק כדי להציל את ביבי, צריך משהו הרבה  יותר רחב. בנוסף, אין דבר כזה בלי קלון וכלא, כי ככה אומרים לאנשים שאם הם יהיו יעמדו בעתיד בראש הממשלה, הם יוכלו לעשות מה שהם רוצים".

בספרו "התהום", אבידר מדבר גם כן על הסכמי אברהם. "ביבי עשה בעיקר נזקים בהסכמי אברהם, בלתי נסלח מה שהוא עשה עם הסעודים. כל מה שמעניין אותו זה הקמפיין הפוליטי - הבן אדם הזה הכי רחוק מאמינות, הוא שיקר לכולם, גם בעולם הערבי. ואני מתפלל שחלק מההסכמים הללו יחזיקו עוד שלושים שנה".