ישראל עוברת בתקופה האחרונה את אחד מגלי הטרור הקשים שידעה לאורך ההיסטוריה שלה. כשנדמה שבכל רגע אנחנו לפני הסלמה ומהצד הפוליטי הקואליציה משדרת סימני חולשה – השיח על בחירות שוב כאן. שר הביטחון, בני גנץ, הגיע לאופירה וברקוביץ' שסיפר על התגובה המתוכננת שלו לגל הטרור, והעתיד שהוא רואה לקואליציה.

"זה מחיר מאוד כואב של 19 נרצחים בשבועות האחרונים ואנחנו צריכים להאמין בעצמנו", פתח גנץ בכאב את דבריו והוסיף. "תוך כדי שאנחנו משוחחים יש עוד פעילות התקפית נוספת של צה"ל, שב"כ וימ"מ במרחב של ג'נין. אנחנו חייבים לעסוק בלחימה ממוקדת בטרור ככל שאפשר: סיכלנו הרבה מאוד פיגועים, אנחנו מעבים את ההגנה בישובים ולאורך התפר וידענו גלי טרור בעבר. כשרואים מישהו עם סכין או גרזן – צריך להרוג אותו. כל זמן שיש איום וסכנה פעילה הם צריכים להרוג אותו ולהסיר את האיום הזה".

בהמשך, התייחס השר גנץ לרחשי הציבור שמביע דאגה בעקבות האירועים האחרונים. "אני מודע לרחשי הציבור, והוא כואב, כועס, ומודאג. הוא מצפה ממני כשר הביטחון שאעשה את הדברים באחריות ובמקצועיות הנדרשת", אמר והתייחס לפעולות שנעשות בפן הביטחוני. "אנחנו פוגעים במחבלים, הורגים בהם ועוצרים אותם. אנחנו נמצאים בכל מקום שאנחנו רוצים בשטח". 

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת ממשלה (צילום: חיים צח, לע"מ)
אני אעשה כל מה שאפשר כדי שהממשלה הזאת תמשיך לתפקד וכשיגיעו הבחירות אציע את עצמי לחברה בישראל" | צילום: חיים צח, לע"מ

יתרה מכך, גנץ שיתף בהתפתחויות סביב הרצח של עיתונאית 'אל ג'זירה', שירין אבו עאקלה , אליו קשרו את ישראל. "חופש העיתונות הוא דבר חשוב והבענו צער על מותה של העיתונאית", אמר בנחרצות והוסיף. "הם נמצאים בסביבת לחימה. אני לא יכול לקבוע מה פגע בה אלא אם כן תהיה חקירת מעבדה. הצענו להם תחקיר משותף וביקשנו את הקליע. אני רוצה את האמת מבחינה מקצועית וערכית ומקווה שהם ישתפו פעולה". 

האם אתה בעד עונש מוות למחבלים?
"מרוצח ראש הממשלה ועד לטרוריסטים יש דין אחד לכולם. אין מקום לעונש מוות. את מהחבלים מתאבדים שרוצים לבצע משימת התאבדות זה לא ירתיע. אבל האם החוק יעבור זה מה שיהיה".

האם אנחנו צריכים לצאת למבצע "חומת מגן"?
"חומת מגן 2 אפשרה לנו להשתלט על השטח ולפעול בו. אני לא אפרט מה התוכניות ואתם תראו פעולות מתגברות בכלל המרחב. אנחנו צריכים להיאבק בטרור כל הזמן - ברגע שאתה בורח מטרור הוא רודף אחרייך".

האם אתה עדיין מעוניין להיבחר לראשות הממשלה?
"זה לא סוד שאני רוצה להיות ראש הממשלה. אני חושב שיש לי מה להציע בהיבטים הביטחוניים, מדיניים, כלכליים וחברתיים. אנחנו מפספסים את האחדות במדינה ואני מקווה שאוכל להיות יום אחד ראש הממשלה כשזה יהיה רלוונטי. אעשה כל מה שאפשר כדי שהממשלה הזאת תמשיך לתפקד וכשיגיעו הבחירות אציע את עצמי לחברה בישראל".

עד כמה אתה נותן לשיקולים פוליטיים להשפיע על הפעילות הביטחונית שלך?
"אני לא נותן לחשבונות פוליטים להניע את דרך הפעולה שלי. אני מתחיל את היום בדיווחים מודיעינים ומסיים אותו גם ככה. השיקולים שלי הם אך ורק ביטחוניים. אני לא מוכן לערבב פוליטיקה בדבר הזה, ואם מישהו ינסה לדחוף לי פוליטיקה לביטחון , הוא יפרק את הפוליטיקה שהוא יישב עליה – אני לא אתן לזה לקרות".