שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, הגיע הערב (שישי) לאולפן של אופירה וברקוביץ', והגיב לביקורות הקשות של השניים, על ממשלת האחדות עם בנימין נתניהו ועל כך שהוא אכזב את הבוחרים שלו, והם ביניהם. "אם יש מקום אחד שהיה לי קשה רגשית לחזור אליו זה האולפן הזה", אמר גנץ. "בגלל שאני יודע מה את חושבת, בגלל שברקו נתן לי מעטפה, בגלל שהמציאות שפגשתי הייתה מציאות אחרת ופעלתי אחרת, ונוצר פה פער שאני חייב לגשר עליו. אבל אני חייב שתבינו דבר נורא עמוק מבחינתי, שאם לא מבינים אותו אז כל העניין התפקשש: אני לא באתי בשביל ביבי, אני באתי בשביל מדינת ישראל. אני לא חושב שזה סביר לשבת תחת ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום".

אבל אתה יושב איתו.
"אבל לא הייתה קורונה ולא היה משבר בריאותי, כלכלי וחברתי, שאנחנו רואים רק את הקצה שלו עכשיו, הוא בדרך, אנשים הולכים להתאבד כי אין להם ממה לחיות. אם יהיו פה בחירות חס וחלילה אנחנו נראה דברים הרבה יותר רעים מבחינה חברתית. אבל אני, בכוחי שלי שפגשתי סיטואציה, הבנתי שצריך לעשות משהו אחר".
"זה לא משנה את העובדה שאני חושב שבשום פנים ואופן לא הגיוני שיהיה ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום", המשיך גנץ. "אם הייתי הוא, הייתי יוצא משם, אבל אני לא הוא. אבל לא באתי בשביל ביבי, באתי בשביל האנשים שצריכים שתהיה פה ממשלה. לא ויתרתי על העקרונות. העיקרון המוביל שלי הוא ישראל, לא ביבי, לא בני – ישראל".

"בסופו של דבר כשראיתי שאין אלטרנטיבה להקמת ממשלה אחרת, שהבנתי שאם הולכים לבחירות בפעם הרביעית, יש גוש ימין, אין משפט, יש חוק צרפתי, יש סיפוח, יש פסקת התגברות, אין ביטחון, אין שר תרבות, אין שר משפטים, אמרתי 'את זה אני עוצר'. ידעתי שאני משלם מחיר פוליטי, ואני שם בצד את הידיעה העוכרת שכבר חברים אחרים במפלגת כחול לבן רקמו דילים ביניהם על הפיצול. את המשחק הפוליטי הזה אני שם בצד ולכן אני אומר ככה – אני מבין את הכעס כלפיי, מכבד אותו, מכיל אותו ורואה את ההפגנות מול הבית שלי. אגב אם אני לא בממשלה גם אין הפגנות".

אתה אומר שאם לא היית נכנס לממשלה הזאת המצב היה גרוע יותר? אתה בולם את ביבי?
"חד משמעית. יש עשייה אמיתית למען אזרחי ישראל".

ביבי עושה לכם בית ספר, האם אתה מצליח להשתלב בבית הספר הזה בהצטיינות?
"אני אשאיר לכם לתת ציונים למי שאתם רוצים. לצערי סדר העדיפויות המובהק של מדינת ישראל אינו מספיק דומיננטי בראייתו של בנימין נתניהו, ולכן תקציב שהיה צריך להיות מוכן באוגוסט שחלף עוד לא הוגש בנובמבר שכבר הגיע. הדרישה שלי היא נורא פשוטה – מדינת ישראל צריכה ומגיעה לה ממשלה מתפקדת שמשרתת את כל חלקי החברה בישראל. לי יש יתרון אחד – אני מפלגה בלי בסיס מגזרי בכלל, אני משרת את כל אזרחי מדינת ישראל, אלה שהצביעו לי ואלה שלא הצביעו לי. וזה מגיע להם. לא יכול להיות מצב שמחזיקים פה מדינה שלמה כבני ערובה בגלל תוכנית עבודה של איש אחד".

תודה שממשלת האחדות נכשלה. אתה מאמין לביבי?
"נתניהו הוא אדם ציוני, לא לא אכפת לו ממדינת ישראל, ועל הבסיס הזה וההיכרות שהייתה לי איתו לאורך שנים, ועל הסיטואציה המאוד רגישה למציאות חירום שבה נמצאנו, חשבתי שהוא יתעלה על גודל האירוע. הוא לא הגיע לשם באוגוסט ומסמן שהוא לא מגיע לשם בדצמבר. אני מניח שאם נתניהו לא ישנה מדרכו, בסופו של דבר אנחנו מתפזרים בדצמבר והולכים לבחירות. או שיש תקציב וממשלה מתפקדת, או שהולכים לבחירות".