השר לביטחון לאומי היוצא, עמר בר-לב, התראיין היום (שישי) ל"אופירה וברקוביץ'" ויצא נגד ההתנהלות של השר הנכנס איתמר בן גביר. "צדקתי והוא אפס, אחרי חודש וחצי אנחנו רואים את התוצאות", אמר בר-לב לאחר שצפה בקטע בו נראה בן גביר מביע ביקורת על בר-לב בזמן כהונתו,"יושב בלשכת השר פרחח חסר ניסיון, הבנה ויכולת".

בהמשך התייחס לדבריו של בן גביר כי גורמי המקצוע במשרדו ובמשטרה מעריכים כי "שומר חומות 2 בפתח". "ראינו אותו לפני שבוע מזיע, היסטרי ובפאניקה מוחלטת", אמר, "אומר שיתחיל 'שומר חומות 2'. התוצאה היא שהטרור ממשיך להשתולל, שאין ביטחון ברחובות ומספר הנרצחים בחברה הערבית עלה בכמעט 40 אחוזים מהתקופה המקבילה. הוא יודע לקשקש בטיקטוק - מעבר לזה כלום".

כל הזמן אמרתי שאין דבר כזה למנוע 100 אחוז פיגועים ופשיעה. עכשיו בן גביר רואה שאי אפשר למנוע את זה. מה עושים באמת? אין פתרון.
"זה לא שאי אפשר, אפשר לעשות ומדובר בתהליכים ארוכים, לא 100 אחוז. מה שאנחנו רואים זה הפוך. הוא שובר את שדרת הפיקוד של המשטרה, הוא זה שדיבר על גיבוי של שוטרים והוא יוצא נגדם ונגד מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, ניצב שהגן בגופו על ירושלים בשנתיים האחרונות".

 מה המטרה שלו?
"לא יודע מה המטרה שלו,אני יודע שחוץ מלקשקש אין לו מושג. בחודש וחצי שהוא שר אנחנו מדרדרים אחורה.מי היה מצפה שהמפכ"ל ידבר על דמוקרטיה וחופש ההפגנה?".

מה אתה מצפה מהמפכ"ל שבתי לעשות מול שר שרוצה לקחת את המושכות אליו?
"שיעשה בדיוק מה שהוא עושה בשבוע האחרון: נותן גיבוי לשוטרים ולניצבים".

אבל הוא יפטר אותו.
"הוא לא יכול לפטר אותו, זה מינוי של הממשלה".

הוא יגיד שהוא יפרק את הממשלה, ביבי סחיט כרגע.
"לצערי כל התשובות נכונות. אני מוריד את הכובע בפני המפכ"ל שמראה בשבוע האחרון שיש שר שלא מבין מה זה משטרה ומה תפקידה של המשטרה".

בהמשך טען כי מדינת ישראל בדרך לאינתיפאדה שלישית. "אנחנו בכיוון של אינתיפאדה שלישית, יש כאלה שאומרים שאנחנו כבר בראשיתה".

איך מסיימים את הסאגה הזאת?
"יריב לוין ורוטמן חייבים לרדת מהעץ, אנחנו נאלץ לעשות שביתה כלכלית במשק. אני לא קורא למרי אזרחי, אבל השלב הבא לא יכול להסתיים בהפגנות. ראינו ביום שני שלמעלה מ-100 אלף איש הפסידו יום עבודה ובאו להפגין וזאת רק ההתחלה. אזרחי  מדינת ישראל שסוחבים עליהם גם את הביטחון וגם את הכלכלה יגידו עד כאן, אנחנו מוכנים לשאת במחיר, שחלק גדול ממנו הוא מחיר כלכלי, ואם זה לא יעזור כנראה נצטרך לחשוב על צעדים יותר חריפים". 

לא יעזור כלום, הם הולכים עם ההפיכה הזאת עד הסוף.
"אני בהחלט רואה שחור, אין ספק שהם מובילים אותנו למשבר לאומי, המשבר שהיינו בו אחרי יום כיפור זה כלום לעומת מה שאנחנו עומדים. זאת באמת הפיכה שלטונית".

תגובת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "בר-לב וחבריו מהשמאל הרסו במשך שנים את מצב הביטחון הלאומי של ישראל ויישמו תפיסה תבוסתנית של הכלה. תפיסת הביטחון שאני מביא איתי, שהגיע הזמן להתמודד עם הטרור באופן ישיר ללא פחד ולייצר משילות והרתעה מול הפורעים".