סוגיית מתן החיסונים עבור ילדים מעסיקה מדינה שלמה. כזכור, בתחילת שנת הלימודים קיבלה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ביקורות רבות על התנגדותה לחסן ילדים בבתי הספר. הערב ב"אופירה וברקוביץ'" (קשת 12) היא הבהירה את דעתה לגבי השאלה שמטרידה מורים, הורים ותלמידים – האם לחסן את הילדים.

"אני לא נגד חיסונים, ישבתי כאן באולפן ואמרתי את זה. השאלה הייתה מתי ואיפה לחסן. כשרת חינוך אני מביאה את הקול של השטח. מורים אומרים לי 'אנחנו צריכים לשמור על האמון מול ההורים והתלמידים. אנחנו לא רוצים להיות בתוך השיח החברתי שיש בחוץ'". מסבירה שרת החינוך, שאשא ביטון.

בנוסף לכך, היא מציגה גם את הצד השני של המתרס "לגיטימי לא להסכים איתי וזה בסדר גמור. לפעמים אני מגיעה עם דעות שלא מתיישרות עם המיינסטרים. אני חושבת שחשוב שיהיה דיון גם ברמה הציבורית. בואו נביא את זה לממשלה, היא תקבל החלטה ואני אכבד אותה, אבל צריך לאפשר דיון".

יש 100 אלף תלמידים מבודדים. האם זאת הייתה טעות לפתוח ב-1 בספטמבר את שנת הלימודים?

"היום אני יכולה לומר באופן יותר נחרץ שפתיחת שנת הלימודים הייתה חשובה לכולם. היו 150 אלף מבודדים, חלקם מאומתים, אבל מולם היו למעלה מ-2 מיליון שהגיעו לבית הספר בכל רגע נתון. נכון שכל משפחה שחווה את הבידוד זה כואב, אני מבינה את המצוקה והתסכול אבל מוכרחים לראות את המצב ברמה הרחבה. ביקרתי בבית הספר שבו לימדתי 17 שנה, והם רצו להגיד תודה שפתחנו את שנת הלימודים. אנחחנו מנהלים חיים לצד הקורונה".

מדוע לא מתחילים את מתווה הכיתה הירוקה?  

"אני מנסה לקדם את מתווה הכיתה הירוקה. יש פער גדול בין מה שאני חווה בממשלה לבין מה שקורה בשטח. בממשלה יש יותר דיונים כשאנחנו נמצאים בחדר. כשיפתחו את הפרוטוקולים אנשים יבינו את הפער בין מה שמשודר לבין מה שקורה בפנים. אני חושבת שצריך לפתוח את הדיונים ושתהיה שקיפות מלאה. כבר ביולי הצגנו מודל קיים של הכיתה הירוקה אבל זה לא בסמכות משרד החינוך".