שר הבריאות יולי אדלשטיין התארח אצל אופירה וברקוביץ' והתייחס לאפשרות שהחיסונים של פייזר יגיעו כבר בינואר. "אנחנו מביאים בשורה חשובה אבל כל הדבר הזה מותנה באישור סופי של משרד הבריאות ורשויות בארה"ב. פייזר דיווחו על הצלחה מאוד גדולה בניסויים בשלב השלישי ובאמת היום חתמנו על ההסכם איתם.

מתי החיסון יגיע לארץ?
"אנחנו מקווים להתחיל קבל את החיסון כבר בינואר וראשון מתחילה ההתארגנות הלוגיסטית הגדולה. החיסון יינתן לפי תעדוף – אוכלוסיות מבוגרות, צוותים רפואיים וכו'".

מה זה אומר לגבי פעילות המשק?
"כרגע, אנחנו מביאים לקבינט עם עמדה שאומרת שלא פותחים דברים נוספים. במקביל לחיסון, אנחנו עובדים לבדיקות מהירות. יכול להיות שבשבוע הבא בכניסה באילת וים המלח כבר יהיו בדיקות מהירות. אלה דברים שיאפשרו לנו חיים לצד הקורונה, זה לא אומר שמי שקיבל חיסון יהיה בריא עד 120. אנחנו לא יודעים עד מתי החיסון פעיל בגוף שלנו"

אנחנו מבינים ממך שכל הפנאי והתרבות יידחו בהרבה חודשים.
"אני אופטימי בנושא הזה. בגלל הבדיקות המהירות והחיסון, אני מקווה שבזהירות ובהדרגה נוכל לפתוח  בתחילת 2021".

כשנשאל על ההתפטרויות במשרד הבריאות, בין השאר של פרופסור גרוטו, ענה השר: "צריך להזכיר שאנשים כמו פרופסור גרוטו, שזלזלו בהם בכנסת, לא ישנו מפברואר. צריך להבין את האנשים האלה ולא לשכוח להגיד להם תודה על החודשים הארוכים. מעבר לזה, אנחנו מביאים אנשים חדשים וזה לא פשוט. הם מבינים את גודל האחריות ולא כל אחד יכול להיכנס לתפקיד הזה".