יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר הערב (שישי) בראיון לאופירה וברקוביץ' בעקבות חשיפת הקלטות יועצו הבכיר ישראל בכר בחדשות 12 אתמול (חמישי) כי "מיד אחרי בירור נוקב קצר והוגן עם האיש, אמרתי לו שמע ישראל, אתה צריך לסיים את תפקידך בקמפיין".

גנץ הוסיף כי "מדובר במניפולציה חמורה. תפקידו של בכר היה להיות סוקר אסטרטגי של קמפיין בכחול לבן, הוא איננו היועץ האסטרטגי ביטחוני שלי, אני קובע מה קורה במדיניות הביטחון, במדיניות החינוך וברפואה. את זה לא עושים עם יועצים פולטיים אלא עם שותפיי למפלגה".

כזכור, בכר הוקלט כשהוא אומר בין השאר כי "לגנץ אין אומץ לתקוף באיראן". בתגובה לכך אומר גנץ הערב כי "אני הצגתי לממשלת ישראל במרץ 2011 את היכולת של צה"ל לפעול באיראן ועכשיו תחליטו. מי שלא קיבל את ההחלטה לתקוף באיראן זה ביבי, שמנסה לגלגל את זה לאנשים אחרים".

"אני חושב שהוא החליט נכון לא לתקוף באיראן, אז שלא יבלבלו את המוח כשצריך לתקוף לתקוף וכשלא צריך לתקוף אז לא נתקוף. שאף אחד לא יספר לי, גם לא יועץ פוליטי שלא מבין כלום, שאולי יודע איפה איראן על המפה ובזה נגמרת ההבנה שלו, הוא לא מבין בזה שום דבר. אני מציע להקשיב לכל ראשי מערכת הביטחון שדיברנו לאחרונה מה הם אומרים עלי, איך הם מדברים על ראש הממשלה, מי מסכן את ביטחון המדינה ומי יכול להוביל במקומות אחרים. במקום הזה אני הולך הולך ברוורס, מה שביבי לא למד ללכת קדימה. שאף אחד לא יספר לי סיפורים".

איך אתה מסביר את זה שנתניהו עם שלושה כתבי אישום נותן לך פייט ולפי הסקר האחרון גם מנדט אחד יותר ממך?
"אני חושב שהנורמה הציבורית והאתית של שלושה כתבי אישום ומועמד לראשות ממשלה היא בלתי קבילה לחלוטין. רק לפני עשרה ימים הצגתי ביחד עם ניצב בדימוס סגלוביץ', את עקרונות התוכנית למאבק בשחיתות. בתוכם קבעתי משהו שהוא לא טוב לי, הגבלת קדנציות, אי מניעת חקירות של ראש ממשלה ושראש ממשלה לא יכול לכהן עם כתבי אישום. השאלה שאני שואל היא לא מה הציבור אוהב או לא אוהב, השאלה שאני שואל היא מהן הנורמות הציבוריות אומרות שאם יש לך כתב אישום אתה לא הולך להיות ראש ממשלה".

לגבי סוגיית המימד החמישי, גנץ בטוח בחפותו ועומד מאחורי כל חקירה שלא תבוא בנושא. "החקירה לא נפתחה בגלל שלא הייתי חשוד. אני שמח שיש חקירה על המימד החמישי, היא תבהיר את העניין הזה. אני הייתי יושב ראש של החברה הזאת, אני לא בורח מאחריות. המשטרה מכירה את החברה ואת הפעילות שלה. ישבו אצלנו חודשים בחברה כשעשינו את ההתאמה של המערכת שבנינו לצורך הצרכים של המשטרה, הם מכירים כל בן אדם, כל יכולת ושיטה. מבקר המדינה לא מצא חשד לפלילים, אני מניח שכך גם יקרה בחקירה, אני שקט ובטוח".

בסיום דבריו, התייחס גנץ לנושא הפריצה האיראנית למכשיר הסלולרי שלו, ולתוכן המפליל לכאורה שנמצא בו. "לא פרצו לי לטלפון והכל בסדר, יש פה ים של שקרים, ההתראות של השב"כ שניתנו לי בתקיפה קיברנטית. אני בדקתי את הטלפון שלי לפחות 3 או 4 פעמים. כל טלפון שהחלפתי, אף אחד מהם לא פרוץ".