אחרי ההחלטה להשבית את הלימודים בעקבות מתווה הבידודים החדש וצו המניעה שהגיע ברגע האחרון, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, הגיעה לראיון אצל "אופירה וברקוביץ'" (קשת 12) ואמרה: ״לא אפקיר את בריאות המורים. לא משנה מה הציבור יגיד״.

בן דוד נשאלה אם היא מבינה את ביקורת ההורים על הצעד שלה וענתה: "כן, אבל אני רוצה להבהיר משהו. לפני הכניסה לאולפן עשו לי בדיקה - כך אנחנו רוצים שמערכת החינוך תתנהל. אנחנו רוצים לשמור על הבריאות של המורים והגננות, זה מה שביקשנו".

מזכל"ית הסתדרות המורים לא הסתירה את הביקורת על הממשלה: "הממשלה החליטה על מתווה ואפילו אותו היא לא יישמה. אמרו שיבטלו את כל נושא הבידודים, ואתמול כל התלמידים התבקשו לעשות בדיקה ביתית לפני שהם נכנסים לבית הספר, אבל מה קרה? גילו שחסרים כמעט 17 מיליון בדיקות. למה לפני שקיבלתם את ההחלטה הזאת לא בדקתם אם יש בדיקות? עכשיו אתם יודעים שחסר בדיקות, אז מה היה קשה לדחות את היישום של המתווה? מה כבר ביקשנו? אנחנו מבצעים את ההנחיות של הדרג המקצועי של משרד הבריאות. לפני שבוע הם אמרו שצריך לבטל את מתווה הבידודים ואתמול אמרו שלא צריך לבטל את הבידודים, אני לא נכנסת לזה כי אני לא אשת בריאות".

זאת הסיבה שרצית לצאת לשביתה או ששרון אלרעי פרייס חיממה אותך?
"אני חושבת שמה שנעשה נגד שרון אלרעי פרייס זה מעשה נפשע. אני דיברתי עם שרון, אני זאת שיזמתי את השיחה. אני סך הכל עושה את התפקיד שלי - אני נבחרתי על ידי ציבור המורים והגננות. הדרג המקצועי החליט שיש לבטל את הבידודים, עכשיו אנחנו שומעים שאתם חלוקים והדרג המקצועי הבכיר אומר שבעת הזאת צריך לדחות את זה בשבוע בגלל סכנת ההדבקה הגוברת. שרון אמרה לציבור שזאת עמדתה. דיברתי גם עם פרופסור גרוטו שהיה לי איתו קשר ישיר ושאלתי אותו כל מיני שאלות. אני בתפקיד שדורש ממני לדאוג לבריאות ולשלומם של אנשי החינוך. אז דיברתי עם חזי לוי, פרופסור גמזו וזרקא, ואף אחד לא תקף".

בן דוד שיתפה גם כי היא מקבלת לא מעט קללות בטלפון: "כותבים לי מילים לא יפות, מאחלים לי שאני והילדים שלי נחלה בקורונה", הודתה. "בסופו של דבר מי שנמצא היום בחזית, הגיבורים והגיבורות הם אנשי החינוך. מה בסך הכל ביקשנו? דמם במשכורות, דמם בתנאים, ושולחים אותם ככה לבית הספר. שמעו אותנו רק בבית הדין ואפילו השופט בבית הדין אמר – אם אין בדיקות, למה מיהרתם להכניס את המתווה? כולם מדברים על הילדים, לא שמעתי אף אחד שמדבר על המורים והמנהלות שעובדים בתנאים קשים מאוד".

שרת החינוך לא איתך?
"שרת החינוך לא עם המורים לצערי".

לסיום אמרה בן דוד: "אני מחוסנת לא בשלושה חיסוני קורונה, יש לי חיסון טבעי נגד כל מה שאומרים עליי – זה לא מזיז לי. אני אעמוד כנגד כל מי שידבר סרה ואני לא אתן לאף אחד לדבר סרה באנשי החינוך. יש לנו אנשי חינוך איכותיים שעושים מעל ומעבר. אנחנו דורשים את הכבוד שמגיע לצוותי החינוך ואת הבריאות שלהם".