לאחר ש-270 כלכלנים חתמו על מכתב שבו התריעו מפני פגיעה חמור בכלכלה בעקבות הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, ובכך הצטרפו לנגיד בנק ישראל שהזהיר מפני הורדת דירוג האשראי, יו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר היוצא, אביגדור ליברמן, התארח ב"אופירה וברקוביץ'" כדי להבהיר האם כלכלת ישראל באמת בסכנה - והביע את עמדתו על הנסיונות של גנץ להידברות עם הממשלה.

במהלך הראיון, ליברמן נשאל על ידי ברקוביץ' מה עמדתו לגבי מהלכיהם של יאיר לפיד ובני גנץ. "בני גנץ שולח את ידו לביבי, ויאיר לפיד אומר בואו נדבר", פתח ברקוביץ' את דבריו, "ואני מרגיש שאין דבר כזה באמצע זה או דמוקרטיה או דיקטטורה. מה זה בואו נדבר?".

ליברמן, מצידו, השיב: "קודם כל יש הרבה אנשים טובים ונאיבים, הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות". עם זאת כשנשאל מי בדיוק נאיבי השיב: "לא רק הם, כנראה גם הציבור".

אני מרגיש שאתה ממורמר עליהם.
"אני חושב שאני נמצא במקום אחרי לגמרי".

באיזה מקום אתה נמצא?
"אין שום הידברות עם הממשלה הזאת, מה שהם מנסים להוביל: גם המהלך של הקמה בפועל של מדינת הלכה, כל יום יוזמה חדשה - זה לא רק תעודת כשרות".

למה אתה לא יוצא להפגנות?
"אני מכיר את הנפשות הפועלות שם, את המארגנים. אני לא שם, אני מתנחל, אני איש ימין".

זו לא הפגנה על ימין ועל שמאל, זו הפגנה על הבית.
"כל אחד צריך לתרום את חלקו בחזית שלו".

בכמה אחוזים כלכלת ישראל מתבססת על חברות ההייטק?
"ההייטק זה הקטר של החברה הישראלית שלא יהיה פה ספק. הם מביאים למדינת ישראל בסביבות 50 מיליון דולר. ב2021 ארבעים אחוז מכל ההשקעות היו בסייבר הישראלי. אנחנו בלי הייטק חוזרים להיות מדינת עולם שלישי".

במילים של אביגדור ליברמן, מה הם רוצים?
"ממשלת דרעי נתניהו הולכים לחזק באופן דרמטי את הדמוגרפיה האנטי ציונית של מדינת ישראל. כשאני מסתכל על כל היוזמות שלהם הם לגמרי מוותרים על השוויון בנטל. לא צריך לשרת, לא צריך לעבוד הם מקפיצים את הקצבאות לחרדים ב50 אחוז. מיליארד שקל לתלושי מזון. מי שמרוויח מזה זה רק שתי אוכלוסיות הבדואים בדרום והחרדים".

אתה מכיר את ביבי ואריה דרעי יותר מכולם, מה הולך להיות?
"ממשלה כזאת לא תוכל להחזיק זמן, דעת הקהל הופכת לאנטי. כרגע היא קיימת רק חודש ימים, המדינה לא תוכל ככה להתקדם תוך כדי אנרכיה".

אנשים מודאגים אביגדור.
"מאוד ובצדק. כי באמת דרעי ונתניהו נחשים, לא מעניין אותם".

אם הייתה לך אפשרות להיות ראש האופוזיציה מה היית מציע?
"כל הזמן לחשוף את האמת, לתקוף אותם וכל יום להוביל מחאה אחרת. ועוד לא נגענו בדברים האחרים, במדינת הלכה וכל זה, שפה באמת נתניהו בגד בציבור החילוני, גם זה שהצביע ליכוד".