יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, התארח הערב (שישי) אצל אופירה וברקוביץ' והתייחס לתחקיר "עובדה" ששודר אתמול (חמישי), בו בכירים מתחו ביקורת קשה על התנהלותו של שר האוצר ישראל כ"ץ. "אני מכיר את משרד האוצר 15 שנה וכרגע הוא נמצא בשפל שלו", אמר בר-דוד. "זה משרד שהיה אמור להיות הכי חזק. זה קורה בגלל שני דברים: אגו והפוליטיקה".

בר-דוד המשיך לתקוף את כ"ץ ואמר "בא שר אוצר עם אגו נפוח, שחושב שהוא עדיין מנהל את משרד התחבורה. אתה צריך לעבוד בצוות, לשמוע את האנשים, להבין איך הדברים עובדים ולא לזלזל באנשים שלך. שאתה מזלזל בהם ראית - הם קמו והלכו.

יו"ר ההסתדרות סיפר על היחסים העכורים בינו לבין כ"ץ: "אני לא מדבר איתו כבר תקופה ארוכה ואני לא הראשון. אין בנינו כימיה. האיש חושב שהוא יודע הכל ושהוא יודע לעשות הכל לבד, בכיפופי ידיים ובתחושה כוחנית מטורפת. זה פוגע בכולנו".

יו"ר ההסתדרות התייחס גם לאמירות נתניהו, שבפגישה עם נציגי השולמנים כינה את ההסתדרות "המונופול הכי גדול במדינה". "אני לא מתרגש מאמירויות שלו, בטח לא בזמן בחירות. אני יודע שאני מוביל הסתדרות חזקה וממלכתית ובקורונה היינו הגוף היחידי שלקח את הארגון שלו והעביר אותו לחוף מבטחים".

הוא התכוון למה שהוא אמר?
"למי אני אאמין? לראש הממשלה שמדבר איתי ויש לי שיח איתו שנתיים בתפקיד או לראש הממשלה שאתה שומע בהקלטות? לי יש שיח חיובי איתו, אבל אני נפגעתי בשביל העובדים שלי".

כזכור, שאול מרידור לשעבר ראש אגף תקציבים באוצר וקרן טרנר מנכ"לית המשרד לשעבר חשפו אמש בראיון לעובדה כי בחרו להתפטר מתפקידם, לאחר שהיו עדין למה שהם מכנים התערבות פוליטית לא מקובלת בניהול תקציב משבר הקורונה, וכפיית החלטות של הדרג הפוליטי בכלל ושר האוצר בפרט, במקומות בהם נדרש שהדרג המקצועי יכריע. "נחצו כל כך הרבה קווים אדומים שאני לא יודעת אם אי פעם נוכל להחזיר את הגלגל אחורה", אמרה טרנר. "קורים דברים שבחיים לא חשבנו שיקרו. בר דוד התייחס לדברים שעלו בתחקיר ואמר: "אני מאשר את הדברים אחד לאחד".

תגובת שר האוצר ישראל כ"ץ: "יו"ר הסתדרות שמסרב להוות דוגמא אישית, לא ראוי להטיף מוסר לאף אחד. שר האוצר ישראל כ"ץ הציל את המשק הישראלי מהתמוטטות, ע"י מתן סיוע נרחב לשכירים ולעצמאים, מול פקידות מנותקת שמנעה סיוע".