השבוע התחלף השלטון במדינת ישראל ונפתלי בנט נכנס לתפקיד ראש הממשלה במקום מי שמילא אותו ב-12 השנים האחרונות, בנימין נתניהו. לא כולם מרוצים מממשלת בנט-לפיד החדשה, ובימין נשמעו השבוע טענות כי מדובר בממשלה לא לגיטימית כיוון שבראשה עומד ראש מפלגה עם שישה מנדטים בלבד.

השר לשעבר מהליכוד, איוב קרא, אמר בראיון ל"אופירה וברקוביץ'" כי הוא מודאג מאוד מהממשלה הזו. "יש לי שני בנים חיילים באיזור עזה, אחד שבדיוק עזב את הצבא ועוד ילד שהולך לפנימיית חיל הים", סיפר קרא, "אני מודאג. את הממשלה הזאת מוביל לפיד שאין לו עבר צבאי, שלא תפס רובה בחיים שלו. אני מפחד וחרד למה שיקרה לילדיי".

קרא תקף את החלטת משרד הבריאות מהשבוע על הוספת איחוד האמירויות לרשימת המדינות שמוטלת עליהן אזהרת מסע - זאת לאור התחלואה הגבוהה בנגיף הקורונה במדינה. "10 שנים עבדנו כדי לעשות שלום עם המפרץ, ותוך שבוע ימים הרסו את ההסכם של הנפט ומדברים על זה שלא יבקרו שם", אמר קרא, "איזה קורונה יש שם? אין כלום, הכל בלוף. תוך שבוע הרסו את מה שבנינו בעשר שנים".

אתה מנסה לעשות דה-לגיטימציה לממשלה החדשה.
"גנבו לי את השלטון בקולות לא כשרים. לא אקבל בחיים ממשלה שהיא לא לגיטימית, גנבו את הממשלה הזאת לאור יום על ידי מישהו שאין מאחוריו קולות. זה דבר מקומם ומרגיז. לא לגיטימי שאחד שלא החזיק רובה ולא סיים 12 שנות לימוד יהיה ראש ממשלה. הכישורים האינטלקטואליים שלי נותנים לי פי אלף יתרון עליו".

יאיר לפיד ונפתלי בנט (צילום: גרשון אלינסון, פלאש/90 )
ראש הממשלה בנט וראש הממשלה החליפי לפיד | צילום: גרשון אלינסון, פלאש/90

אתה נסער מאוד. זה בגלל שהליכוד איבד את השלטון?
"לא מעניין אותי השלטון, אלא המדינה. יש מדינה לפני השלטון, הליכוד והשמאל-ימין. אנחנו נמצאים בסכנה קיומית משלוש סיבות - השנאה, הסכנה מבית אחרי מה שראינו שקרה עם האזרחים הערבים והיהודים ואיראן. השנאה מבפנים מזעזעת אותי והורגת אותי ואף אחד לא מדבר על זה, כאילו הכיסאות יותר חשובים".

אחרי שהליכוד לא הצליחה להרכיב ממשלה, לא הגיע הזמן לשים מישהו אחר בראש המפלגה?
"יש נוהלים בליכוד, אנחנו לקראת הליך כזה. כנראה שבקרוב ייקבע פריימריז בליכוד ומי שיירצה יתמודד. לשיטתכם, צריך להחליף את כל מתפקדי הליכוד כי הם רוצים את ביבי. אתם תקבעו מי יוביל אותם? לדעתם האיש ראוי להוביל".