חברת הכנסת איילת שקד הגיעה לאולפן של אופירה וברקוביץ' לדבר על מצבה של הכנסת במצב החירום העולמי. היא התייחסה לצורך בהקמת ממשלה גם אם זה אומר שתשב תחת גנץ ברוטציה, למה חוששת שישב במשרד המשפטים מישהו מגוש השמאל ולפחד שלה ממהלך איכון הטלפון של השב"כ ומשרד הבריאות.

"קודם כל חשוב להבהיר שלא מדובר בחדירה לטלפון או לתוכן, מדובר רק על איתור המיקום, אבל אני מוטרדת כי אין פיקוח. ביום שני תתכנס הכנסת בנושא הפיקוח הרציני של ועדת חוץ וביטחון על השב"כ ומשרד הבריאות שמפעילים את התוכנה הזאת. איכון סלולרי הוא כלי מאוד חריג במדינה דמוקרטית אבל אנחנו נמצאים במצב קיצוני ולכן הכלי הזה מציל חיים, אז צריך להשתמש בו אבל תחת פיקוח".

מבחינתה, כדי לא להפיל את המשק באותו המצב הקיצוני, יש לנקוט בצעדים אחרים. "כרגע שומרים על הכלכלה מונשמת, אבל אם נצליח להכניס את האוכלוסייה המבוגרת לבידוד, נוכל לשמור על סוג של 30 אחוז מהמשק מתפקד, כי אז לא נהיה במפולת איומה של אלפי אנשים שצריכים מכונות הנשמה".

גם לגבי מצבם של בתי המשפט היא רצתה לעשות קצת סדר בדברים, "בתי המשפט לא נסגרו אלא צומצמו, הם קיבלו החרגה של 30 אנשים ולא עשרה ככה שהם יוכלו לתפקד. איך בדיוק יכלו לתפקד, זאת כבר החלטה של מנהל בתי המשפט".

שקד חושבת שלמרות ואולי בגלל הסיטואציה הקשה, אין כאן מקום לבחירות רביעיות, ויש מספר דרכים שתוכל לקום ממשלה בשעת חירום. "אנחנו מזמינים את בני גנץ למשא ומתן כדי להצטרף לממשלה. נפתלי בנט אמר לגנץ שכל עוד שהם משתפים פעולה עם תומכי טרור ואנשים שמתנגדים לקיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אנחנו לא ניקח חלק מזה".



"הממשלה לא תגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות בשעת משבר כזו קשה. אני לא חושבת שצריך להחליף את המנהיג בשעה זו, גנץ צריך להצטרף. אם תהיה ממשלת אחדות ברוטציה, שבנימין נתניהו יהיה הראשון וגנץ שני, אני מתחייבת שכשהם יתחלפו בתפקידים, כולנו נשאר בממשלה תחתיו".

למרות רוח האחדות שמציגה שקד, יש מקום אחד שעליו היא לא תהיה מוכנה לוותר. "אני חושבת ששר המשפטים חייב להיות מגוש הימין. עבדתי ארבע שנים בשינוי ה-DNA של המערכת, אני לא מתכוונת שעכשיו יהרסו את כל מה שעשיתי".