למרות ניסיונותיו של נתניהו, נציגת האופוזיציה קארין אלהרר נבחרה לוועדה לבחירת שופטים ברוב של 58 מול 56 מתנגדים. היא לא תיארה לעצמה שכך יראה יום הבחירות, ובטח שלא דמיינה את הניצחון המהדהד. הערב (שישי) היא הגיעה ל"אופירה וברקוביץ'" וענתה על שאלת השאלות - האם תקום הועדה? "אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי שתהיה ועדה. הועדה היא האמצעי, המטרה היא לבחור שופטים מצוינים ובעיקר שופטים בלתי תלויים. לא כאלה שיהיו שפוטים של פוליטיקאים או שופטים מטעם".

מי שלא רצה את אלהרר בוועדת החוקה, קיבל אותה בוועדה. על כך היא מספרת: "ועדת החוקה לא התנהלה כמו ועדה בכנסת, טוב עשה יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כשאמר שנצא מועדת החוקה. עשר שנים שאני במערכת הפוליטית ולא היו דיונים שהתנהלו ככה, שיכרון כוח. היה שם שופט עליון בן 90 שפשוט צרחו עליו, התביישתי".

כשנשאלה האם נושא מינוי השופטים לא התעלה על נושאים אחרים, חשובים לא פחות, שמעסיקים את העם הרבה יותר מבית המשפט העליון. השיבה: "מינוי שופטים מקצועיים ולא תלויים הם אלה שמקנים לנו את האפשרות לשמור על זכויות אדם במדינה".

_OBJ

חברת הכנסת הסבירה והוסיפה, "צר לי שהממשלה הזאת לקחה את הנושא הזה כנושא הדגל, כי זה לא. הדגל הוא יוקר המחיה והמשילות. אמרנו לאורך כל החודשים בוועדה שיש פה מדינה, הם לוקחים את כולם שבויים לשטויות שלהם. מבחינתם על זה יקום וייפול הדבר, הלוואי שהיו משקיעים את האנרגיות והאמוציות על משילות ויוקר המחיה".

אלהרר שיתפה על התחושות בימים שקדמו לבחירות, ומה עומד מאחורי הביטחון שלה להתמודד לתפקיד: "לא הייתי בלחץ. כל החיים שלי אמרו לי 'את תיכשלי', ושלא אנסה דברים שאני לא בטוחה בהם. אפילו אמרו לי לא להיכנס להריון. אמרתי שאני לא מוכנה לא לנסות, גם במחיר של כישלון".

"אני כל החיים שלי עסקתי בעריכת דין חברתית, בחצר האחורית של מדינת ישראל. אני רוצה לראות שופטים שנותנים ביטוי לזכויות כלכליות וחברתיות של אנשים, שידאגו לכולם". שיתפה אלהרר על השופטים שהיא מצפה לראות בוועדה, והוסיפה פנייה אישית לשר המשפטים, "תבחר נציג לקואליציה ותכנס את הועדה. אתה לא עושה את זה בשבילי ולא בשביל 'יש עתיד', אתה עושה את זה בשביל מדינת ישראל. חסרים שופטים במערכת - בוא נמנה שופטים".

מי את מרגישה שהכי מושך בחוטים?
"לא מעניין אותי מי מושך בחוטים, מעניין אותי שהאחראי הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. אם אתה רוצה להנהיג את המדינה אז קדימה תנהיג".

יש מי שבטוח שבהצבעה הוא בחר בך.
"זה אפילו יותר גרוע, אתה לא יודע להגיד לשותפים שלך שלא ככה נוהגים? אם הוא לא יודע לנהל קואליציה, איך הוא ינהל מדינה?".

את יודעת מי מתוך הקואליציה בחר בך?
"אני חושבת שאני יודעת אבל לא אגיד. מדובר באנשים שמדינת ישראל חשובה להם הרבה יותר מהפוליטיקה הקטנה. אני רוצה לקרוא להם לגלות את אותו אומץ גם בגלוי. זה אומר שלביבי אין רוב בכנסת ולא בציבור, משמע הממשלה הזאת מקצרת את ימיה".

אם בחרו בך עכשיו זה אומר שהוא לא יצליח להעביר את הרפורמה?
"אני לא רואה איך הוא יעביר את הרפורמה, זו תהיה טעות. אין לו רוב בכנסת, אנשים מבינים מה המחיר החברתי, הכלכלי והמדיני".

ראית את הסקרים? אם מחר יש בחירות בני גנץ יהיה ראש הממשלה.
"לא שמחתי. אני סומכת על יאיר לפיד ויודעת שבזמן האמת הוא יוביל את כולנו להישגים".